windows 7 en videokaart (Ati xpress 1100)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jospen

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2005
Hallo!
Las net de tips mbt het updaten van de drivers van (oudere kaarten van) Ati in Win7.

Op dergelijke wijze is het mij ook gelukt, ik heb alleen het idee dat ik de pc heb laten zoeken naar de driver voor XP. (heb een Ati Radeo Xpress 1100 in een Asus Aspire 5100)
Met andere drivers (voor geluid etc) kwam ik erachter dat de Vista32 drivers vaak ook werken onder Win7.(mogelijk dezelfde soort?) Op de Acer website staat namelijk geen specifieke driver meer voor deze laptop voor Win7, niet eens voor XP?

Wel staat in het lijstje van Win7 een kaart die er (qua naam) op lijkt, de Xpress 1200, waar hij ook goed mee werkt.

De vraag:

Als apparaatbeheer de juiste kaart noemt, zonder dat er foutmeldingen zijn,
kan ik er dan vanuit gaan dat het allemaal in orde is of kan het nog enige schade toebrengen aan de laptop/kaart/monitor?

Ik kan de hoogste resolutie aan, alleen "maar" 65 hertz.

De monitor staat in appraatbeheer als "beeldscherm voor draagbare computer",
geen idee of ik daar wat aan veranderen moet.

Op de andere (vaste) pc, een AMD 1800 van eentijd terug heb ik hetzelfde.
Daar de Nvidea Geforce 4 ti 4200 kaart, na veel gedoe aan de praat.
Geen foutmeldingen, alleen als ik met Sisoft Sandra (programma om hardware info te verkrijgen) klik op de videokaart dan volgt een blauw scherm, waarna de pc opnieuw opstart.
Verder (als ik de kaart met rust laat) werkt Win7 goed.

Enige suggesties? Wellicht een biosupdate, al denk ik dat de Asus A7V333 al wel op z`n retour is :)

Thanx!

Laatst bewerkt:
aha :)

Bedankt voor de snelle reactie!

Kort samengevat: Als Windows ze bij de juiste naam noemt , ondanks dat ik het vermoeden heb dat het via een XP driver loopt, en ze werken....dan moet het dus toch goed zijn?

Sisoft Sandra geeft namelijk aan dat hij op 75 hertz optimaal zou werken, maar 65 is dan max, maar da``s het probleem niet.

Rest alleen nog: (de laptop)

Is het "beelscherm voor laptop" voldoende? Of hoort daar ook een exactere naam te staan?

Top voor je snelle reactie, wat een site :)!

Mooi man.

Puur ff om van te leren :).....

Kan het kwaad als je bv een kaart installeert die net anders heet, bv niet de Xpress 1100 maar de Expres 1200? Die werd namelijk direct herkend.

Op de site van Asus (moederbord) wordt niets ondersteund voor Win7, ook Acer ondersteunt niets vandaar al dit gedoe

Werk jij wel eens met Sisiot, want dat blauwe scherm is niet goed lijkt mij

(nogmaals!) Thanx!

Laatst bewerkt:
SiSoft gebruik ik zelf nooit eerlijk gezegd.

Voor dat doel heb ik het gratis PC Wizard: http://www.cpuid.com/pcwizard.php

En... Windows 7 heeft zelf heel veel drivers standaard aan boord, dus dat helpt een heel stuk!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan