Windows 7 en windows xp in een 2008 domein

Status
Niet open voor verdere reacties.

Justmoes

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2012
Goedenmiddag,

Wij hebben een aantal PC's die draaien op windows 7 en een aantal die draaien op windows XP. Wij zijn nu bezig om de AD te herstructueren hiervoor(de windows 7 pc's zijn nieuw). Nu stuiten wij op het probleem dat de win7 en winxp beide andere 'roaming profiles' hebben waardoor ze in verschillende mappen opgeslagen worden. Het gene wat er gebeurd is dat een gebruiker een bestand aanmaakt op een win7 computer, vervolgens afmeld en naar een winxp computer loopt en zijn/haar bestand niet meer kan vinden, terwel de gebruiker dat wel kan op een andere win7 computer. Het verhaal is andersom hetzelfde.

Kent iemand het probleem en als er een oplossing voor is zou ik dat graag horen.

Met vriendelijke groet,
Nick Smit.

waarom de gebruikersbestanden niet centraliseren op de server zelf, rechten toekennen naar de gebruiker en je bent klaar.

Vergelijkbaar met wat jackall zegt: Mijn Documenten, Mijn Afbeeldingen via Groepsbeleid omleiden naar een (persoonlijke) submap op een gedeelde map.
Iets als \\servernaam\gedeeldemap\%username%
[%username% wordt automatisch vervangen door de gebruikersnaam]

Wel opletten dat voldoende rechten bestaan op \\servernaam\gedeeldemap voor elke gebruiker. Dus eerst uitgebreid testen met een paar testgebruikers, natuurlijk.

Tijs.

Dus als ik het goed begrijp moet ik nu in de GPO's instellen dat ik de gebruikersprofielen zou willen omleiden naar bv. \\server\home$\%username%? en dan dus voor de documenten en voor de desktop en de appdata etc. een aparte map daarbinnen maken?

??? Wie heeft het over gebruikersprofielen gehad? Zowel jackall als ik hebben het over het omleiden van Mijn Documenten, Mijn Afbeeldingen etc., dus niet over het roaming maken van de (gehele) gebruikersprofielen. Bovendien worden gebruikersprofielen zowiezo verschillend opgeslagen [gebruikersnaam op XP vs gebruikersnaam.v2 voor Vista/W7]!

Tijs.

Engelse term hiervoor: folder redirection
voor het geval je google wilt gebruiken etc.

Tijs.

Ik heb even gegoogled en ben uiteindelijk op deze stappenplan uitgekomen - http://www.itechtalk.com/thread1958.html - Ik heb dit volledig uitgevoerd maar ik krijg het niet aan de praat. Ik heb 'Documents' gelinkt naar \\server\userFiles\%username%\Documents. Verder heb ik in de GPO de groep 'testgebruikers' gelinkt. uiteraard zit de testgebruiker hierin. Verder zijn alle permissions ingesteld. Het probleem is dat er in de share nooit een map aangemaakt word met de gebruikersnaam, maar in de profielen map(die ik ook nogsteeds heb) word wel alles goed aangemaakt.

EDIT:

Ik heb nog eens met alle instellingen wat geprobeerd en uiteindelijk moest ik het vinkje aanzetten waardoor hij ook op XP gebruikt zou kunnen worden.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan