Windows 7 - File sharing

Status
Niet open voor verdere reacties.

JB'tje

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2004
Berichten
556
Hallo allemaal,

File sharing werkt opeens niet MEER (ja, heeft dus wel gewerkt...)
1) Op windows 7 PC, kan ik NIET via filesharing bij mijn eigen bestanden (uiteraard wel als ik niet via het netwerk met dezelfde PC contact wil maken, maar gewoon het directe path neem)
2) Op laptop (win xp) word windows 7 pc niet gezien
3) Windows 7 pc ziet laptop (win xp) niet
4) Sup3rSe4rch op windows 7 PC kan WEL het IP adres van de laptop en eigen PC vinden, maar NIET de naam van de laptop...
5) Sup3rSe4rch op laptop (winxp) kan WEL het IP adres van windows 7 PC vinden, maar niet de naam...
4) "Change sharin options for different network profiles" staat ingesteld als volgt:
Code:
[B]Home or Work (current Profile)[/B]
Turn [B]OFF[/B] network discovery (!!! kan ik niet op ON zetten !!!)
Turn [B]ON[/B] file and printer sharing
Turn [B]ON[/B] sharing so anyone with network access can read and write....
Media streaming is [B]OFF[/B] (ook met ON werkt het niet...)
Use [B]128-bit[/B] encryption to help.... (ook met 40- of 56-bit werkt het niet...)
[B]Allow[/B] windows to manage homegroup connections

[B]Voor "Public" staat hetzelfde ingesteld....[/B]
Turn OFF network discovery -> Kan ik niet op ON zetten, als ik dit doe en op "save changes" druk, en weer terugga naar het scherm, is het NIET opgeslagen en staat het weer op OFF...


De error die ik krijg, als ik op de windows 7 PC naar "netwerk" ga, dan mijn eigen PC selecteerd, dan één van de 3 gedeelde mappen selecteer, is het volgende:
Code:
The remote device or resource won't accept the connection Detected  
 
The device or resource (JEFFREY) is not set up to accept connections on port "The File and printer sharing (SMB)". 
Contact your network administrator Completed 
 
The computer or device you are trying to reach is available, but it doesn’t support what you’re trying to do. This might be a configuration issue or a limitation of the device.

Dit draait iig allemaal:
Start -> uitvoeren -> services ->
"Computer Browsing" -> Started
"SSDP Discovery" -> Started
"TCP/IP NetBIOS Helper" -> Started
"Server" -> Started

Windows firewall helemaal uitgeschakeld:
- geen verbetering, noch verslechtiging

ESET NOD32 helemaal uitgeschakeld:
- geen verbetering, noch verslechtiging

In register paar waarden aangepast: (zie link hieronder "Vano")
http://www.sevenforums.com/network-sharing/2426-windows-7-network-sharing-2.html
Ook nu gebeurde er weer niets...


Wie o wie weet het antwoord op dit ****** probleem :| (vul maar wat in)
Jeffrey
 
Laatst bewerkt:
Ten eerste, wat staat er in het dikgedrukte gedeelte? De Van Dale gaf me namelijk geen uitkomst.

[B zei:
JB'tje[/B]]4) Sup3rSe4rch op windows 7 PC kan WEL het IP adres van de laptop en eigen PC vinden, maar NIET de naam van de laptop...
5) Sup3rSe4rch op laptop (winxp) kan WEL het IP adres van windows 7 PC vinden, maar niet de naam...

Dan, Ik snap even niet waarom jij al dingen gaat uitproberen en niet eerst je pc opnieuw opstart. Windows 7 is immers nog zeer jong en bij het opstarten gaat bij mij af en toe ook wel mis. Dan start ik opnieuw en dan is het weer oke. Als dat niet werkt kun je proberen met een herstelpunt of een recente backup.

Voorde rest kan ik alleen maar zeggen dat je Windows nou gewoon de knoppe op is en dat als het hestelpunt niet werkt. Er niets anders opzit dan clean install.

Greetzz,
Timo
 
Ten eerste, wat staat er in het dikgedrukte gedeelte? De Van Dale gaf me namelijk geen uitkomst.
Welke dikgedrukte text duid je op... SuperSearch is een programma op IP adressen de pingen op verschillende poorten, zo kun je zien of er een ping komt, of niet...

Dan, Ik snap even niet waarom jij al dingen gaat uitproberen en niet eerst je pc opnieuw opstart.
Tussen elke handeling door is de PC opnieuw opgestart. De PC word ELKE dag uitgezet, en elke dag weer aangezet. Probleem is er nog steeds...

Als dat niet werkt kun je proberen met een herstelpunt of een recente backup.
Ga ik proberen...


Voorde rest kan ik alleen maar zeggen dat je Windows nou gewoon de knoppe op is en dat als het hestelpunt niet werkt. Er niets anders opzit dan clean install.
Dat is wel een heel erg simpel antwoord... Als je op die manier al je problemen oplost, zul je wel druk bezig zijn met herinstalleren....

Jeffrey
 
Dat is wel een heel erg simpel antwoord... Als je op die manier al je problemen oplost, zul je wel druk bezig zijn met herinstalleren....

Ik wil je niets veronderstellen, maar ik heb nog geen problemen met Windows 7 gehad. Waarschijnlijk omdat ik mijn pc elke dag laat scannen. Alle bestand en mails die worden gedownload laat scannen en geen vroege conclusies ga trekken door direct een probleem aan te pakken. Als ik na een start van mijn computer een probleem ondek dan zet ik mijn computer geheel uit. Haal de stroom er 30sec. af en maak hem dan weer aan. Zo verdwijnen de meeste problemen wonderbaarlijk.

Greetzz,
Timo
 
Ik wil je niets veronderstellen, maar ik heb nog geen problemen met Windows 7 gehad. Waarschijnlijk omdat ik mijn pc elke dag laat scannen. Alle bestand en mails die worden gedownload laat scannen en geen vroege conclusies ga trekken door direct een probleem aan te pakken. Als ik na een start van mijn computer een probleem ondek dan zet ik mijn computer geheel uit. Haal de stroom er 30sec. af en maak hem dan weer aan. Zo verdwijnen de meeste problemen wonderbaarlijk.

Greetzz,
Timo

If live was just thát simple...

Het probleem bestaat helaas al langer, echter gisteren ergerde ik me eraan omdat ik een bestandje over wilde sturen en ik vind dat het gewoon moest werken... Na alle settings opnieuw te hebben gecontroleerd bleek dat mijn PC opeens geen naam meer had, en dat het theoretisch gezien niet in het goede domein zit (alhouwel het hiermee dus wel gewerkt heeft). Het probleem ligt hem in één of andere service die ervoor zorgt dat windows 7 connecties accepteerd voor file/printer sharing, echter draaien de services gewoon, die ik heb kunnen vinden en mogelijk dit probleem veroorzaken....

Dus welke service is "kapot" en kan dit veroorzaken, en hoe dit op te lossen...

iig eerst maar eens terug naar een restore point zodra ik weet thuis ben...

Jeffrey
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan