Windows 7: Fout 1719 - Winsdows Installer

Status
Niet open voor verdere reacties.

nlsat

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2007
Berichten
30
Goedendag,

ik wil Office 2010 installeren maar krijg onderstaande foutmelding:

"fout 1719. kan geen toegang krijgen tot de Windows Installer-service. Dit kan optreden als de Windows Installer onjuist geinstalleerd is. Neem contact op met het ondersteunend personeel voor hulp."

Ik heb al van alles geprobeerd om dit opgelost te krijgen maar tot op heden zonder resultaat. Ik heb o.a. Office 2007 handmatig verwijderd (via conf.menu) maar ook dat geeft geen resultaat.

Uiteindelijk Office 2007 maar weer even terug gezet (dat gaat overigens zonder problemen).

Wie heeft de oplossing voor dit vreemde probleem? Er is het nodige te vinden maar niet zo heel voor over de Installer op Windows 7. Microsoft zelf meldt dat deze versie 'zich zelf repareerd maar daar merk ik niet zoveel van. Kijk ik bij Services dan zie ik dat de service gewoon gestart is. Kijk ik via uitvoeren naar 'msiexec /?' dan zie ik dat ik versie "Windows � Installer. V 5.0.7600.16385" heb.

Bvd
 
Harry, bedankt voor je reactie. Ja de Fix-It oplossing heb ik al geprobeerd. Zo moest ik uiteindelijk Office 2007 verwijderen omdat het via het conf.menu niet meer ging. Dit heeft niet geholpen het probleem op te lossen.

Overigens blijven er ook na deze tool 2 applicaties van Office 2007 hangen welke niet te verwijderen zijn. Ik begrijp uit de diverse berichten dat deze ooit middels Service Pack 1 of 2 op de PC zijn geinstalleerd. Het verwijderen hiervan is echt een hele tour. Ik heb het maar laten zitten en besloten de 32 bits versie van Office 2010 te installeren. De pakketjes welke blijven hangen zijn:
- Compatibiliteitspakket voor het 2007
- Microsoft Office PowerPoint Viewer 2007 (Dutch)
 
Hoi !

Ja, dat kan soms heel lastig zijn.

Probleem zijn niet zozeer die bestanden als wel de register-vermeldingen.

Mogelijk kun je proberen genoemde bestanden handmatig te verwijderen (evt. m.b.v. Your Uninstaller o.i.d.) en daarna je register grondig reinigen m.b.v. de tool uit CCleaner.

Greetz,

Harry.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan