Windows 7 geïnstalleerd en nu melding No bootable device

Status
Niet open voor verdere reacties.

Onno62

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2016
Berichten
6
Op de nieuwe laptop Acer Aspire ES17 stond eerst Windows 10. Mijn schoonmoeder heeft liever Windows 7.
Ik heb eerst via de BIOS de boot mode van UEFI omgezet naar Legacy. De priority op DVD gezet. Installatie DVD van Windows 7 erin.
Alle GPT-partities verwijderd tijdens de installatie. Een nieuwe aangemaakt en daarna Windows 7 hierop geïnstalleerd.
Na installatie krijg ik na de aanpassing van de Boot priority naar HDD: No bootable device - insert bootdisk and press any key.
Zet ik de Boot priority op DVD of USB en ik plaats de installatie DVD of bootable USB dan krijg ik de melding Druk op een toets als u de computer vanaf CD of DVD wilt opstarten. Bij USB krijg ik dezelfde melding, maar dan staat er USB in plaats van CD of DVD. Echter deze melding blijft staan en er gebeurt verder niets.
Hoe kan ik de laptop weer aan de praat krijgen? De installatie DVD heb ik al heel vaak gebruikt.
 
Secure boot staat ook uit in de UEFI en de schijf heeft nu een MBR indeling?

Zou idd eerst opgestart moeten kunnen worden van de DVD of USB stick anders kun je niets.

Miss met de Hirens Boot CD?
 
Secure boot wordt niet meer gegeven. De schijf heeft MBR-indeling. Ik zal het proberen met Hirens Boot CD. Dank je voor je snelle reactie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan