Windows 7 gebruikt niet alle RAMgeheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

brainpower65

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2011
Berichten
61
Hallo

Ik ben sinds 3 maanden een nieuwe computer gekocht.
Ik heb er windows 7 ultimate x64 op geinstalleerd, in de computer zit 8,00GB geheugen maar er staat 2.98GB beschiktbaar
Ik heb een Intel core i7 2600 3.40GHZ processor
Mijn videokaart is NVIDIA GeForce GTX 460

Alstublieft help mij :)

Groetjes henk
 
Welkom op Helpmij...

Wil je eens kijken bij:start/uitvoeren en toets in:msconfig.
Dan bij boot(opstarten) en dan "geavanceerd".Evt vinkje weghalen bij Max memory.
 
Bedankt voor de reactie, ik ga het gelijk proberen :D

EDIT: ik kan bij opstarten geen geavanceerd vinden

EDIT2: al gevonden :p - bij mij staat het vinkje bij maximaal geheugen niet aangevinkd
 
Laatst bewerkt:
mmmm...
:(
Das jammer.Lijkt me niet dat je videochip ruim 5gb afsnoept.
Weet je zeker dat je een 64b versie hebt??

zo ja..dan moet ik je het antwoord verder schuldig blijven.
 
Rechtermuisklik op "Computer" op je buroblad en dan bij eigenschappen.
64bit.png
 
Laatst bewerkt:
ik zie nu pas dat ik tog een 32bit besturingssysteem heb, mijn fout.
maar wat is precies het verschil tussen 32 bit en 64 bit?
 
Nou...Dat dus...:D:D

Een 32b systeem kan maar max 3.25gb aanspreken.In jou geval zal er nog wat van je onboard vga zijn.
Een 64b kan dus meer.Wil jij van die 8gb gebruik willen maken dan zal je dus een 64b installatie moeten doen.
En zeer waarschijnlijk in jou geval een nieuwe w7 versie aanschaffen.De key die je nu hebt is immers gebruikt voor een 32b versie.
 
Ah bedankt voor de reactie, moet ik nu dan ook een nieuwe CD kopen voor windows 7?

EDIT:maar mijn pc zou tog GTA IV aankunnen op max settings? als ik hem op max zet dn laggt het spel

als ik een win7 64 bit installatie doe laggt het spel dan niet meer of ligt het niet aan de geheugen? volgens mij is mijn processor en videokaart sterk genoeg ofniet>?
 
Laatst bewerkt:
Normaal gesproken zou je systeem dat moeten kunnen ja.Maar wil niet zeggen dat alleen een 64b versie dan alles oplost.
Instellingen in de game al eens wat lager gezet?En wat doet die dan?

Mochten er nog meer vragen rijzen over gta dan zou je even een apart topic moeten maken.Dit heeft dan verder niets meer met sectie geheugen te doen.
 
Ah, bedankt voor je hulp.
Ik ga binnenkort Windows 7 64 bit kopen, ik post wel als alles gelukt is

Groetjes henk
 
Oh sorry, ik was deze topic helemaal vergeten, ik heb windows 64 bit geinstalleerd. Alles is nu goed.
Hij gebruikt alle ram (8gigs) en het probleem is opgelost.
Bedankt voor alle hulp
 
Klopt...dat had ik al in een ander topic gezien.Je zult een email ontvangen hebben omdat er een reatie was in dit topic.Dat was van een nieuw member die een vraag had.Aangezien dat niet toegestaan is heb ik die vraag afgesplitst.
 
Laatst bewerkt:
Ja klopt ik kreeg een email op mn blackberryy, maar ik weet niet bedoelt met afgespiotst, ik zoek ut wel op.
Ik heb antwoord op mn vraag dus deze topic is eigenlijk 'overbodig'
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan