Windows 7 geinstalleerd, maar geen geluid

• Onderwerp starter Onderwerp starter soege
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

soege

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2008
Hoi,

Ik heb de orginele windows 7 er op gezet, maar nu zit ik met een probleem: ik heb geen geluid meer.

Windows zelf had 4 dingen van HDMI geluid er op gezet, maar geen andere dingen die mijn boksen laat werken. Bij de vorige windows 7 had ik geen enkel probleem met geluid.

Ik heb toen wat cd's opgezocht die voor mijn videokaart was en daar stond ook een sound driver op, maar nadat ik dat geinstalleerd had zijn er geen dingen meer over die zouden moeten zorgen voor het geluid(Configuratiescherm -> Geluid, daar zie ik helemaal geen dingen meer in staan. en stuurprogramma bijwerken wil ook niet dan zegt hij het is mislukt of er is geen betere)

wat moet ik nou doen om het geluid weer werkend te krijgen?

alvast bedankt,
soege

Heb je al windows updates geinstalleerd, misschien werkt het dan wel.

En anders kun je altijd kijken met Driver Genius Pro versie 9 en updaten

Ja ik heb tot nu toe alle updates laten installeren, maar geen succes.

Op internet zag ik dat ik niet de enigste ben die zonder geluid zit met windows 7, heel veel mensen hebben hier gedonder mee. Mijn vader had het ook toen hij windows 7 er op had, maar pas na een lange tijd had hij een oplossing gevonden maar hij weet niet meer hoe, *zucht*, op youtube staan ook al filmpjes, maar bij mij heeft het niets geholpen.

ook zag ik net in het ''dxdiag'' scherm onder het tabblad: Geluid dat er helemaal geen informatie staat over de geluidskaart
Bij opmerkingen staat er dit:

Er is geen geluidskaart gevonden. Als u er wel een heeft, moet u het geluidsstuurprogramma van de hardwarefabrikant installeren.

ik had met mijn vorige versie van windows 7 nog wel geluid(gisteren deed ie het nog) en werkte perfect, na de legale installatie van windows 7 heb ik vanaf dat momemt geen geluid meer.

heb ook al voor andere drivers gezocht maar ook geen succes, ik kan wel 1 installeren maar tijdens de installatie zegt hij dat de eigenaar geen gelde handtekening heeft of wat dan ook, en dan heb je 2 opties die je kunt kiezen

1. met de installatie verder gaan of
2. installatie stoppen.

als je op verder gaan klikt krijg je telkens die melding weer op nieuw en wil hij niet verder en dan zit er nog maar 1 ding op en dat is de installatie afbreken.

iemand nog oplossingen hiervoor?

EDIT:

heb net met het programma: Everest gekeken wat er bij de audio stond. en ik had al naar wat verschillende dingen gezocht en toen tikte ik dit in bij google:

realtek alc882 windows 7

en downloade de 1e driver die ik kon vinden en moest toen pc even opnieuw opstarten en toen had ik weer geluid

OPGELOST dus XD

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan