Windows 7 geinstalleerd, maar kan drivers(en andere dingen) niet installeren...

Status
Niet open voor verdere reacties.

frietjem

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2009
Hallo,

Ik heb vandaag windows 7 op mijn pc ingeistalleerd, maar kan nu niet verder... Ik probeer de drivers te installeren.. maar dat gaat niet. Ook heb ik geprobeerd om mijn draadloos netwerk adapter te installeren, en dat kan ook niet..

wat moet ik nu doen?

Mijn pc:
Asus P5GC-MX (intel945)
draadloos adapter: Edimax 7711in (wifi)
heb intel Core 2 duo (E4400 @2,0 GHZ) met 4 GB ram

had voorheen windows vista...

alvast bedankt!

Hoi !

Op de Asus-site je mobo-gegevens intrommelen, evenals je OS, en dan downloaden maar.

Vista drivers werken voor 99,9 % ook op Win 7.

Greetz,

Harry.

harry,

Dat heb ik gedaan.. alleen kan ik voor mijn mobo geen OS (windows 7) vinden...

ik had hieral eerder een bericht over gepost.. en iedereen zei dat ik gewoon de OS van vista kon invullen en installeren... maar dat gaat nu dus niet :S

Eerst maar eens hier beginnen: link

Juist subtype selecteren en dan drivers gaan downloaden voor Vista (32-bits of 64-bits, afhankelijk welk type W7 je geïnstalleerd hebt).
Als je dat al geprobeerd had, wat bedoel je dan met "gaat niet"?

M.b.t. Edimax: hier vind ik alles, incl. drivers etc.
Driver voor W7: link

Ik vraag me wel af hoeveel tijd je er al in gestoken hebt? Het kostte mij 5 minuten, incl. het inkloppen van het antwoord... :rolleyes:

Tijs.

@Tijs

ik heb het geprobeerd, maar kan zijn dat ik iets fout heb gedaan!

dit heb ik gedaan:
als ik naar de site van asus ga, en klik op de MOBO type die ik heb... moet ik kiezen welk OS ik heb. Ik heb windows 7 64bit, dus klik ik op de vista 64,dan krijg ik: Bios, Bios-Utilities, Chipset, Audio, VGA, Lan en Utilities.

ik heb ze allemaal gedownload!

als ik ze probeer te installeren, krijg ik: `Does not support this operatingsystem:WNT_6.1P_64_MCE`

:(

Laatst bewerkt:
Hoi !

Dus.....installeren in de juiste comptabiliteitsmodus !

Rechtsklikken op het .exe-bestand van de download, kiezen voor tabblad comptabiliteit.

Daar trommel je Vista 64-bits in.....klaar !

Greetz,

Harry.

@Harry

Heb ik geprobeerd, maar dat werkt ook niet:(

het stond idd op windows xp service pack 3! dus heb ik het op Vista gezet, dat werkte niet. Dus op Vista Service pack 1 en dan 2 en beide werkten niet!

Hoi !

Dat klinkt me ongeloofwaardig in de oren; ik werk al jaren met PC's, en het heeft bij mij nog nooit problemen opgeleverd.

Zeker niet bij Win 7; die vind bijna alle drivers zelf.

Sorry, ik kan je niet verder helpen.

Greetz,

Harry.

@Harry Snor

U hebt mij juist geholpen! Ik deed het fout, moest Vista(service pack 1) doen.. alleen bij alle .exe!! en dat deed ik niet!:D

Dank u wel!

maar hoe kan ik ervoor zorgen dan voortaan alle .exe in de juiste comptabiliteitsmodus draaien??

nogmaals dank!

Hoi !

Zolang het Vista-drivers betreft zul je het iedere keer in de juiste comptabiliteits-mode moeten draaien.

Maar Vista sterft langzamerhand uit, dus komen er steeds meer Win 7-drivers voor allerlei itemsz.

Graag gedaan, hoor.

Greetz,

Harry.

@ Harry Snor

ok!

Ik heb nu Avast free gedownload en geinstalleerd. Heb mn pc opnieuw gestart, maar als ik het wil openen krijg ik een vester dat meldt:

`De toepassing kan niet worden gestart omdat de configuratie naast elkaar onjuist is. Raadpleeg het gebeurtenislogboek Toepassing of gebruik het opdrachtregelprogramma sxstrace.exe voor meer informatie`

weet u wat er hier fout is gegaan?

Owja, windows vermeldt wel dat avast werkt als anti virus...

groetjes

@ Harry Snor

bedankt voor alles! nu werkt alles zoals het hoort!:thumb:

groeten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan