windows 7 heeft problemen met interne cardreader

Status
Niet open voor verdere reacties.

Borrelnoot

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2006
Na problemen met windows vista, kreeg ik de kans mijn pc te upgraden naar windows 7 ultimate 32 bit. alles mooi geinstalleerd, op een paar problemen na, waarvan 1 ik hier nu ga voorleggen.

Windows 7 wil mijn interne cardreader niet installeren ( geeft een code 10 ). de cardreader werkte prima in vista. Via probleemoplosser kom ik niet verder, en driver opnieuw herinstalleren mag niet baten. Best irritant dus want ik werk er veel mee.
De cardreader heb ik van Conrad, en het is er 1 inclusief astandsbediening voor windows media center.
De pc is een acer aspire, met 4 GB ram, 2x 2.80 ghz dual core intel pentium processor, windows 7 ultimate, up to date.

hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. dat zou erg fijn zijn :thumb: ( mochten er meer vragen zijn voor meer duidelijkheid dan hoor ik dat ook graag :) )

Had je vooraf gecontroleerd of alle hardware compatible was met Win7?

Installeer de vista of XP driver eens voor de cardreader.
Graag naam / nummer van die interne cardreader.

Laatst bewerkt:
Heb inderdaad van tevoren gecheckt, ik heb het tooltje gedownload van de microsoft website of mijn pc goed genoeg was om windows 7 te draaien ( windows 7 upgrade advisor ), alles was prima, hoefde alleen eventueel de stuurprogramma's voor de grafische kaart bij te werken :).

Er zat een installatie cd'tje bij die cardreader met drivers, die heb ik geinstalleerd, maar ook zonder resultaat als ik via appraatbeheer de stuurprogramma's wil updaten of bijwerken. ook verwijderen en opnieuw installeren helpt niet.

de kaartlezer is van conrad zelf, op de nederlandse site is hij niet meer te vinden, op de duitse site wel : http://www.conrad.de/ce/de/product/871545/CONRAD-KARTENLESER-89CM-FERNBEDIENUNG

Via apparaatbeheer kwam ik erachter dat om de ehome infrared receiver gaat dat die niet correct is geinstalleerd, op internet zie ik dat er meer mensen problemen mee hebben :o

print screentje:

25kqx5w.jpg

Laatst bewerkt:
het probleem schijn opgelost te zijn. het programma " driver genius " bracht mij bij de juiste driver wat bleek een realtek USB cardreader driver te zijn ( terwijl de cardreader zelf niet van realtek is ), dus ik denk dat dit een soort van universele driver is wat klaarblijkelijk zijn werk goed deed ( kostte me wel 1 keer een BSOD, zolang het maar bij 1 keer blijft ). Er waren meerdere drivers hiervoor waardoor ik door de bomen het bos niet meer kon zien, maar met doorzetten ( ben ongeduldig :P ) toch nog voor mekaar gekregen. Heb verder nog 1 windows 7 probleem maar dat heeft niks met deze topic te maken dus die gaat apart :D.

bedankt voor de hulp :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan