Windows 7 herinstaleren (probleem)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ok kijk ook even wat er in dat aangemaakte CBS-log staat,wellicht dat we daar nog wat wijzer van worden (plaats het evt. als bijlage)
Goeienacht en tot horens!

Volgens je eigen screenshot in C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log anders gebruik je de zoekfunctie.
Dat zwart scherm dat je krijgt is een keuze in de opstartopties.
Windowstoets + Break
Geavanceerde systeeminstellingen
Opstart-en herstelinstellingen>instellingen>systeem opstarten
Daar staat als het goed is bij standaardbesturingssysteem "Windows 7"
Kijk of als je dat pijltje drukt of er nog een andere optie te voorschijn komt,zo ja dan vink je de volgende optie uit:
Lijst met besturingssysteemen xxx aantal seconden weergeven.
Nu je daar toch bent kijk ietsjes lager bij "systeemfouten"
Vink uit: De computer automatisch opnieuw opstarten.
Ik hoor hoor 't wel weer.

cbs log

Ik doe hierbij het cbs log als bijlage ipv de hele inhoud te plakken in dit bericht. Ik hoop dat je het kunt openen anders plak ik het alsnog.

Ik kon het aanvankelijk niet openen onder c:/windows dat had waarschijnlijk ook te maken met administratorrechten. Ik heb het gekopieerd naar het bureaublad toen kon ik het wel openen

Is wel hogere wiskunde voor mij.

P.s. Fijn dat je er weer bent

Snap nog steeds niet waarom die windows rescue disk niet gewoon brand. Zal ik het eens proberen met nero?

Zoals je in m'n eerdere post hebt kunnen lezen is het bij mij wél gelukt,je moet alleen de brandsnelheid aanpassen naar 2x i.p.v. auto. je bijlage zie ik overigens niet.

cbs

Dan zou je zeggen moet het mij ook lukken.:(
Het CBS log is 10,3 mb groot. Ik krijg het niet ge-upload (te groot) Zal ik een gedeelte eruit plakken en knippen? Het is nogal veel tekst (kladblok)

Nou dat is erg groot voor een log,nee laat dan maar dat kost al een paar uur om te lezen denk ik :d
Heb je de andere suggesties uitgevoerd?

werk in uitvoering

Ben bezig mijn 3e cd rom te branden van die image.(nu op 2 speed)
Ik houd je op de hoogte, moment.

booten vanaf cd is gen elukt

:oHoi,

Het is mij gelukt met de F11 knop de computer op te laten starten met de reparatie disc.
Ik heb de 1e optie gekozen en laten sannen op fouten.
Volgens mij kwam daar alleen uit dat hij een bepaalde besturing voor een apparaat niet kon vinden. Dat klopt ik heb alweer een tijdje terug een video capture kaart geplaatst uit een oude pc. Hij heeft het daarna gewoon gedaan en geen storingen gegeven, ik vraag mij dus af of dit de boosdoener is (denk het niet)

Dan heb ik geprobeerd je instructie windows + break uit te proberen en daar wijzigen.
Dit lukt mij helaas niet . Het lastige is dat ik 2 opties krijg (zie bijlage foto) en als ik niet snel genoeg ben gaat hij in die windows systems mode, terwijl ik optie 2 moet hebben. Hier relatief kort de tijd voor heb.
Als ik na control break + windows een toets aanraak gaat hij automatisch optie 1 kiezen (en dan slaat hij vast)

Heb inmiddels een laptop geinstalleerd want ik kan niet lezen wat ik moet doen en gelijktijdig bezig zijn....

Je moet trouwens wel een geduld met mij hebben niet?:oP1150385.jpgP1150386.jpg

Het is de bedoeling dat je de Wintoets + Break pas gebruikt als het systeem is opgestart .
Herstart je pc en ga er klaar voor zitten als het scherm verschijnt zoals in de bijlage druk je op de pijltjestoets die naar beneden wijst en dan snel op de entertoets.
Kom je eenmaal in het besturingssysteem dan kijk je eens onder msconfig of daar Windows 7 als standaard staat ingesteld.
uitvoeren of zoekvak
typ
msconfig
enter
kies tab opstartopties

startknop + break

Oh......... nu heb ik het door, gewoon in Win 7 door laten starten en -dan- pas de startknop en de break actie.
Ik heb een van de bestuurssystemen (Win 7) gekozen en de keuzemogelijkheid om uberhaupt te keizen uitgeschakeld.
Nu start hij in een keer op in Win 7.

Bij het opstarten zie ik nog wel een fractie van een seconde Win 7 en systeem (de 2 opties). Voor mijn gevoel is het probleem niet echt weg.
Ik ga verder door je een plaatje te sturen Misschien kunnen we die eerste optie volledig verwijderen.
dank opstart.jpg

Ja die eerste vermelding kun je weghalen,maar dat kun je wellicht het best met EasyBCDforWin7 regelen,dat is veiliger want je kunt er n.l. een back-up mee maken van je huidge instellingen.

Laatst bewerkt:
Done!

Ik heb het ook nog even gecheked met windows + break

By the way waar heb je dit allemaal geleerd? Ik ben onder de indruk..:thumb:
P.s. ik sta erop dat ik een tegenprestatie mag leveren

Hoi,
als je rechtsklikt op een uitvoerbaar bestand krijg je dan de optie "Uitvoeren als administrator"?
Voor systeembeperkingen moet je eens kijken bij uitvoeren of zoekvak>gpedit.msc>enter
dat is een register voor groepsbeleid daar kun je een hele hoop regelen qua beveiliging en toestemming om bepaalde taken te mogen uitvoeren of juist niet.
Welke rechten heeft je account waarmee je normaal inlogt,standaard gebruiker of administrator? (zie gebruikersaccounts)
Waar ik het heb geleerd? Uit de hand gelopen hobby,zelfstudie en een "kan niet" niet accepteren.

administrator

Mik

Er is maar een iemand die werkt achter deze computer. Omdat ik dat zelf ben, ben ik de administrator

Dat kan niet heb ik ook een beetje, maar daar wordt je soms wel moe van..............(kost soms ook veel tijd trouwens)

Nou het is niet zo vreemd om op een standaardaccount te werken, voor de veiligheid is het beter, om daarnaast nog een adminaccount te hebben. Ik moet bekennen dat ik het zelf ook niet heb maar raad het wel de doorsnee thuisgebruiker aan.

administrator

Van de microsoftsite

Opmerking
Windows vereist de aanwezigheid van ten minste één administratoraccount op een computer. Als op de computer slechts één account aanwezig is, kunt u deze niet wijzigen in een standaardaccount.

N.b. Ik ben weer wat onregelmatiger achter de computer Morgen werken :(

Ja dat klopt daarom moet je een 2e account aanmaken.
Je kunt een adminaccount hebben en een nieuwe standaardaccount aanmaken en via die account werken en alleen de adminaccount gebruiken als het werkelijk nodig is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan