Windows 7 herinstalleren GPT partitie

Status
Niet open voor verdere reacties.

kayke007

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2007
Ik wilde mijn laptop opnieuw installeren.

C: Heb ik verwijderd en weer opnieuw geformatteerd via de windows DVD.
Als ik op deze partitie win 7 op wil installeren krijg ik de melding:
Kan Windows niet op deze schijf installeren. De geselecteerde schijf heeft een GPT-partitiestijl.

Ik heb hier al van alles over gelezen.
Een oplossing was via: "uw computer herstellen" naar command promt te gaan en wat commando's uitvoeren om de partitie te cleanen.
Ik kom echter niet in de command promt.
Wanneer ik op "uw computer herstellen" klik, krijg ik de melding:
Deze versie voor opties van systeemherstel is niet compatibel met die versie van Windows die u probeert te herstellen.

Nog wat meer info:
Merk: Asus: R700V

Er is nog een recovery partitie aanwezig die ik niet wil verwijderen,
Bij Asus recovery krijg ik een error, dat deze niet gevonden kan worden. In het menu van de Windows DVD met de schijven en partities zie ik deze echter wel staan.

Iemand een oplossing hoe ik Windows 7 opnieuw kan installeren en de recovery partitie kan behouden?

Met GParted kun je de partitie NTFS formatteren, zodat je Windows er op kan zetten.

De oplossing is heel simpel, je moet eerst die MBR van je schijf verwijderen. Dit gaat merkwaardig genoeg niet direct vanuit de installer. Zodra de vraag komt waar je Windows wil installeren druk je op Shift+F10 om een command prompt te voorschijn te halen. Daar geef je dan het commando diskpart, vervolgens list disk en dan select disk x waarbij je in de plaats van de x de juiste schijfletter typt uit de lijst die je zojuist kreeg. Vervolgens het commando clean en dan het commando exit om de command prompt interface te sluiten. Als je nu de installatieprocedure opnieuw start zal het wel werken.

Veel dank , aan degene die dit opgelost heeft !!
alles werkt weer,, super... bedankt !!!!

@Jepaw: Welkom nog op Helpmij.nl:thumb:

En na deze bijdrage van je met wellicht mogelijke oplossing gaat er nu een slotje op dit topic. Het zal verder als naslagwerk gaan dienen.
Topic is van Oktober 2013. Niet actueel meer dus.;)
Helpmij.nl hanteert als huisregel: •Reacties op topics ouder dan drie maanden worden niet op prijs gesteld.

We wensen je nog veel plezier op ons forum:thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan