Windows 7 herinstalleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Toedeloe

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2005
Ik ben iemand die graag experimenteert, zodat dit nogal vlug resulteert in een (aan te raden) herinstallatie van het besturingssysteem. Toen ik XP nog als besturingssysteem had kreeg ik de raad een installatie-CD te maken met nlite . Ik heb dat dan tot mijn algehele voldoening gemaakt en gebruikt. Nu echter gebruik ik Windows 7 . Ik veronderstel dat er nu opnieuw een installatie-CD kan worden gemaakt maar dat dit nu niet meer met nlite kan. Kan iemand mij zeggen met welk programma dit kan voor Win 7 of bestaat zo'n programma nog niet. Ik meen enkele maanden geleden eens ergens te hebben gelezen dat zo'n programma in voorbereiding was. Kan iemand mij raad geven?

Ik heb mij in november vorig jaar een nieuwe PC aangeschaft en windows 7 ( Home Premium) was daar reeds op geïnstalleerd (64-bit versie). Ik heb van de verkoper trouwens een officiële Windows 7 Home Premium versie bijgekregen.

Ik heb mij in november vorig jaar een nieuwe PC aangeschaft en windows 7 ( Home Premium) was daar reeds op geïnstalleerd (64-bit versie). Ik heb van de verkoper trouwens een officiële Windows 7 Home Premium versie bijgekregen.
Op deze boodschap zat ik te wachten ;) :D
Waaróm zou je een installatie DVD willen maken, je hébt er al één.........................?

Dat is inderdaad zo maar op de te maken installatie-CD staan ook de drivers en de updates die verschenen waren sedert de uitgave van mijn ook al officiële XP-versie en dat was toch zeer gemakkelijk. Eigenlijk zou ik voor de herinstallatie ook kunnen gebruik maken van de 3 DVD's die ik moest maken bij het in gebruik nemen van de PC maar ik vind dat er te veel 'brol' staat of stand op de PC, 'brol' of programma's (?) die ik niet nodig heb (zelfs een link naar Ebay).

Welnu, dan open je die DVD's in de verkenner en kopieert de drivermappen die je wél wilt hebben na de hdd van je machine. Vervolgens pak je een DVD RW en brand je die mappen op die RW.
Elke Windows update haal je weg bij Microsoft en brand je eveneens op die RW. Het is totaal zinloos wat jij nu wilt, want met elke nieuwe Windows update (maandelijks) is jouw eigen gemaakte 'Nlite' achtige installatie DVD alweer achterhaald.

Je hébt nu een installatie DVD en dus hoef je er geen te maken. De drivers kun je ook handmatig bij de fabrikant weghalen en daarna op DVD branden.

Een zelf te maken DVD heeft veelal nut als je met Sata drivers moet werken, maar Windows 7 kan installeren zónder aparte software voor Sata hdd's.

Dank, gast0225, voor de wel zeer vlugge hulp en raad. Ik zal die met veel plezier opvolgen.:)

Enige wat je op dit moment kunt doen (zover ik weet) is gebruik maken van de Windows Automated Installation Kit (WAIK).

Enkele links hieromtrent voor WAIK Windows 7:
hier
hier
hier

Ikzelf gebruik de WAIK alleen maar zeer 'oppervlakkig' (voor WDS/RIS (Windows Deployment Service/Remote Installation Service) op Windows2003, dus hopelijk heb je genoeg aan bovenstaande informatie(-bronnen). Natuurlijk zal Google ook wat opleveren als je gaat zoeken.

Succes,

Tijs.

VLITE kan gebruikt worden voor windows7 dacht ik,

oorspronkelijk bedoeld voor vista maar werkt ook op win7.

Gr. Jan

VLITE kan gebruikt worden voor windows7 dacht ik,

oorspronkelijk bedoeld voor vista maar werkt ook op win7.[...]

@john ross: Had ik niet gedacht, maar (o.a.) deze link bevestigt dat!

@topic-starter: Vlite kan hier gedownload worden. Omdat ook de WAIK (voor Vista dan) op die download-pagina wordt genoemd zou het kunnen zijn dat je die (of de Windows 7 WAIK, zie mijn eerste posting) wellicht óók moet installeren, maar ik neem aan dat Vlite dat dan wel aangeeft.

Tijs.

Blijft toch nog een beetje mijn opmerking staan waaróm TS een DVD zou willen maken als hij over een echte Windows installatieschijf beschikt. Zoals ik al schreef is deze vandaag gemaakte schijf volgende week dinsdag al weer hopeloos verouderd als Microsoft zijn updates uitbrengt. Dan hebben we het nog maar even niet over volgende maand, de maand erna etc. etc.

M.a.w. waarom zou je met Vista en of 7 een Nlite achtige disk willen maken? Windows staat er zo op en even updaten bij Microsoft is ook zo gebeurd.

Laatst bewerkt:
zou wel fijn zijn

zou wel fijn zijn als er een keer duidelijk nl versie komt met uitleg ik ben hier ook mee bezig geweest heb er gauw weer af gehaald aan gezien mijn engels bagger is is niet zo zeer een driver pakkeet te installeren maar om diverse andere bronnen naar een andere plaats door te verwijzen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan