Windows 7 herkent E-schijf niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

johnncops

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2004
Hallo allemaal, ik gebruik al een tijdje Windows 7 Ulitmate tot nu toe zonder problemen. Sinds een week herkent de p.c. de E schijf niet, en dat is knap lastig. Het gekke is dat dit niet altijd het geval is. De ene keer staat hij wel bij deze computer en de andere keer niet.
Is er iemand die dit probleem herkent en mij kan helpen?
Groet Johnn.

Hallo allemaal, ik gebruik al een tijdje Windows 7 Ulitmate tot nu toe zonder problemen. Sinds een week herkent de p.c. de E schijf niet, en dat is knap lastig. Het gekke is dat dit niet altijd het geval is. De ene keer staat hij wel bij deze computer en de andere keer niet.
Is er iemand die dit probleem herkent en mij kan helpen?
Groet Johnn.

Hallo johnn,
Is de E schijf intern of extern via usb bv., bij extern is het misschien handig om hem een vaste driveletter te geven, ik had hetzelfde probleem bij Vista en de schijf een vaste driveletter gegeven, ik weet niet hoe dat bij Win 7 geregeld is, maar even googlen.

Hallo Johan, bedankt voor je reactie. Het is een interne schijf, en zoals ik al zei de ene keer staat hij wel bij deze computer en de andere keer niet.

Hallo John,

Dit kan je ook even proberen In Windows 7 maar misschien is het probleem al opgelost.

In Windows verkener kies je voor organiseren / Map- en zoekopties. Selecteer het tabblad Weergave, In het vak geavanceerde instellingen haal je het vinkje weg bij de optie Lege Stations in Map Computer Verbergen.
Klik op OK.
Alle schijven , ook de lege, zijn nu zichtbaar.

Suc6,

Wim.

Hallo Wim,
bedankt voor je reactie, ik heb de kast open gemaakt en de het stekkertje van de schijf eruit gehaald en weer ingedaan, je zult het niet geloven maar ik heb mijn schijf weer terug.
Groet Johnn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan