Windows 7 home premium (zonder activatie) naar WIndows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yari02

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Kan je windows 7 home premium, zonder nog geactiveerd te zijn, upgraden naar Windows 10.
Zo ja, wordt er dan na instal van windows 10 wederom om de activatie gevraagd ?

Jeb, lijkt mij logisch, een niet geactiveerde W7 kun je wel upgraden maar blijft niet geactiveerd.

Heb je geen bruikbare key?

Ja, ik heb een bruikbare key.
Win 7 home premium (oem-versie) heb ik dus geinstalleerd
(nu voor de tweede maal op mijn PC), en vraagt nu win 7 te activeren tussen nu en 3 dagen.

Je kunt alleen goed upgraden naar w10 vanaf een geactiveerde windows 7. Doe je dat niet dan zal windows 10 om een windows 10 key vragen, die je niet hebt.
Maar met de OEM key kun je gewoon online je windows activeren, mits het om dezelfde PC en dezelfde windows versie gaat. Activeren is in een paar seconden gebeurd en daarna kun je naar w10 upgraden

Dit is meer een vervolg op deze vraag, waarom ben je daar niet doorgegaan?

Neem het je ook kwalijk dat je daar niet meer reageert, mensen proberen te helpen !!

Ja, mensen, we zitten niet allemaal de hele dag achter(voor) de PC. Sorry hoor.
Maar tussen de helpende en mij. Met tweede maal op mijn PC, bedoel ik een andere PC (De eerste is er niet meer).
Kortom, de OEM-versie (DVD-rom) geïnstalleerd en wat ik zoals lees (hier en daar)
kan het dan een probleem zijn omdat het uiteindelijk om een andere PC gaat.
Microsoft heeft daar problemen mee. Kortom, kan er geactiveerd worden of niet.

Dien je Microsoft te bellen en vertellen dat je een ander moederbord hebt, miss. willen ze helpen wat ze eigenlijk niet hoeven.

Een OEM kun je op 1 PC installeren en eenmaal geïnstalleerd niet op een andere, daar is een retail voor.

Als je een nieuw topic kan aanmaken kan je ook even wat laten horen in je oude toch of mis ik iets ?
Heeft niks te maken of je wel of niet heel de dag op de PC zit.

Oke mensen, ik ga met Microsoft contact opnemen. Bedankt tot zo ver.

Als die andere pc nog leeft... vergeet het dan maar bij MS...
1 key voor 2 pc's, dus per pc voor het halve geld... dat willen er heel veel meer behalve jij....:o

Een OEM kun je op 1 PC installeren en eenmaal geïnstalleerd niet op een andere, daar is een retail voor.
Het mag niet, het kan wel, mits je niet te vaak achter elkaar wilt aktiveren. Been there, done that

Als die andere pc nog leeft... vergeet het dan maar bij MS...
1 key voor 2 pc's, dus per pc voor het halve geld... dat willen er heel veel meer behalve jij....:o
Als je ze niet te snel achter elkaar aktiveerd kan het, moet iets van 6 maanden tussen zitten.

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je een link van de voorwaarden daarvan? Ben reuze benieuwd...

In de voorwaarden zal je daar niets van lezen omdat het niet mag, het kan wel, als je me niet geloofd zou ik zeggen probeer het zelf ;)

Het mag niet, het kan wel, mits je niet te vaak achter elkaar wilt aktiveren. Been there, done that

Interessant doenerij, quote dan alles.....
Dien je Microsoft te bellen en vertellen dat je een ander moederbord hebt, miss. willen ze helpen wat ze eigenlijk niet hoeven.

Niks interessant doenerij, het is nl helemaal niet nodig om MS te bellen ...

Het is mij nog nooit gelukt om een sleutel 2x te gebruiken. Testje uiteraard een keer gedaan, niet te activeren, zoals eigenlijk te verwachten viel... ga het niet nog eens proberen...

De licentiesleutel is gelinkt aan Moederbord, CPU en Harde schijf. Enkel een nieuw moederbord zal dus niet om heractivatie vragen. Daar trappen ze bij Microsoft niet in. Maar met een beetje geluk tref je de juiste medewerker aan de telefoon en lukt het toch.

Er zit meer dan 6 maanden tussen de twee PC's. Namelijk 7 jaar.
De PC van 2009 is gewoon dood. Dus . . . . . . wellicht, moeten ze bij Microsoft toch redelijk vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan