Windows 7 IDE CHANNEL

Status
Niet open voor verdere reacties.

Niels probleem

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2010
Hallo,

op 4 december 2010 heb ik windows 7 geinstalleerd en heb ik een nieuwe videokaart in mijn computer gezet een GeForce Gt 220.

Sinsdien als ik mijn computer opstart krijg ik een zwart scherm er voor met letters die langzaam opkomen.
Er staat bovenaan ;

AwardBIOS v.600 pg, an energy Star Ally

Daaronder komen allemaal IDE CHANNELS te staan met erachter slave of master.

Normaal hoor ik dit beeld niet te krijgen.

Dus mischien is er iets kapot in mijn computer of heb ik progelijks ergens op gedrukt.

Na 5 minuten start de computer gewoon op en doet die alles.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen,

Alvast Bedankt.

Zonder gegevens van het systeem is lastig om wat zinnigs te zeggen.

Eerste verdachte is de voeding. Welk merk en type zit er in de pc?

mvg Leo

FSP Group INV

Model:FSP250-60HEN,

Total output continuous shall not exceed 250 watts

Sorry voor gebrek aan informatie heb niet veel verstand van computers.

Een overzicht van wat er in je systeem zit krijg je met Speccy.

De info die je hebt gegeven is genoeg om de voeding als waarschijnlijke oorzaak aan te wijzen.
Ben je i nde gelegenheid om eerst een andere voeding te proberen? Dat geeft zekerheid.

mvg Leo

Hallo

Ik kan een andere voeding proberen en hoe zo'n soort voeding moet dat wezen en hoeveel watt.

die bestel ik dan via alternate en ik zou niet weten hoe een voeding erin te zetten,

Het probleem is nog niet opgelost maar er is een nieuw probleem bij gekomen namelijk als ik een spel speel staat er exe werkt niet meer.

Dan doe ik Programma afsluiten en dastart mijn computer opnieuw op en dan moet ik weer wachten op die IDE Channels met master of slave erachter(5min).

Bedankt alvast leo

is het mischien handig om mijn messenger adres toe tevoegen aan jound dat we makkelijker kunnen praten?
En dat jij mij kunt zeggen wat de beste voeding is?
Mijn messenger adres is;

Niels-schutte@hotmail.com

Alvast bedankt

Deze corsair zou een goede, niet al te dure voeding zijn.

Maar ik bedoelde eigenlijk een geleende voeding proberen.

Een voeding vervangen is niet al te moeilijk, als je maar voorzichtig en zorgvuldig werkt.
En goed onthouden wat waar moet.
Deze Corsair is een standaard ATX voeding (zie afbeelding uit link)
Mogelijk is jou voeding een afwijkende, dan heb je een andere voeding nodig.

Het exe probleem kan ook met de voeding te maken hebben.
Echter ook een driver probleem. Zijn de nieuwste geïnstalleerd?

Laatst bewerkt:
hallo

ik heb de videokaart gister ingebouwd en driver geinstalleerd maar als sommige programma's van videokaart wil openen zoals Videosecurity (programma van de videokaart) zegt die drivers niet geinstalleerd maar video kaart doet het wel.

Om het even samen te vatten ;

Ik heb op 4 december windows 7 geinstalleerd en een nieuwe video kaart geinstalleerd(GeForce GT220)

Met windows 7 was alles oke toen ik de videokaart installeerde moet ik 5 minuten wachten met het opstarten, ik krijg een zwart scherm met daarop

Phoenix blabla

IDE Channel; None
IDE Channel;None
IDE Channel;Master
IDE Channle;Slave enz

Ik heb bij mij videokaart een paar programma's gekregen voor videokaart als ik die wil openen krijg ik melding;

Can't find any video capture driver, make sure at least one driver has been installed properly.

En als ik een spel ga spele (WarrocK)

Na een tijdje spelen krijg ik de melding;

"Warrock.exe werkt niet meer"

Dan sluit ik het programma af, dan start mijn computer zomaar op nieuw op.

Kan iemand mij helpen?

Alvast Bedankt.

Videocapture is video-opname en het is dus i.p. geen probleem dat deze drivers afwezig zijn.

Wil je zeker de nieuwste drivers, dan kun je ze hier downloaden. (voor de 32bit versie van windows 7)
Voor installeren eerst alles verwijderen waar Nvidia in voorkomt uit configuratiescherm > programma's.
Mogelijk moet je eerst ook nog de chipsetdrivers installeren, die download je van de site van de fabrikant van het moederbord of de pc (packard bell?)

Eerste aandachtspunt is echter de voeding.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan