Windows 7 image booten van externe HDD

Status
Niet open voor verdere reacties.

timo17

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2009
Berichten
375
Beste mensen,

Ik heb op mijn Desktop een geactiveerde versie van Win 7 beta staan en heb deze nodig voor school. Het is alleen moeilijk om een hele desktop mee naar school te nemen en ik had daarom ook het idee om van windows 7 dan een image te maken en deze op een externe HDD te zetten. Dit heb ik dus als volgt gedaan. Ik heb net acronis true image een image van mij HDD gemaakt en toen met acronis de image op de externe HDD gezet met de functie dat het niet hardware afhankelijk is. Nu wilde ik dus deze op mijn laptop starten maar dat lukte niet. Heb toen geprobeerd om gewoon een clean install te doen van win 7 maar die krijg ik dan niet geactiveerd. Heeft iemand misschien een idee hoe ik toch de boel aan de praat krijg?

Greetzz,
Timo

p.s.
Specificaties Desktop:
Intel Core 2 Quad 2.4GHz
4GB ram
NVidia Geforce 8600GT
2x 640GB HDD

Specificaties laptop
AMD Athlon 64 X2
3GB RAM
ATI HD3500
250GB HDD
 
Ten eerste wil ik zeggen dat ik het heel raar vind dat je voor school een os "nodig" hebt wat nog niet uit is en dan ook nog een beta. maar de build 7000 is niet meer te activeren. 7 is verder niet op legale manier te verkrijgen.

de builds die nog werken is build 7100 tot en met 7600(RTM).
 
Ik zit op een ICT opleiding en voor een vak moeten wij een opdracht maken waarbij een pc op een bepaalde manier moet worden geïnstalleerd. Hierbij was de opdracht om al windows 7 te gebruiken omdat dit het toekomstige OS is. Ik heb hiervan de install file gedownload van de officiële microsoft site en heb ook 2 legale product keys aangevraagd via de microsoft site. Ik heb alleen wel build 6xxx, de laatste drie getallen weet ik niet :)

weet trouwens ook totaal niet wat dit met het onderwerp te maken heeft, beantwoord gewoon mijn vraag.

Greetzz,
Timo
 
weet trouwens ook totaal niet wat dit met het onderwerp te maken heeft, beantwoord gewoon mijn vraag.

Ik gaf antwoord op jou vraag door aan te geven dat de enige builds die je nog kan gebruiken de 7100 en hoger zijn. dus met de 7 die jij hebt kun je niet meer werken. Aangezien school jou aangeeft met windows 7 te werken lijkt mij dat zij jou ook net een correcte legale versie voorzien

een hd op die manier gebruiken is niet mogelijk (nou je bijna niet) aangezien je met complete andere hardware zit dus die route kun je het beste niet nemen.
wat je mogelijk wel kan doen is een vmware hd er van maken zodat je hem virtueel kan gebruiken (zoek even op p2v om een tool te krijgen die een fysieke machine om kan gooien naar een virtuele)
 
Ik heb van TPB.org een windows 7 build 7600 versie gedownload. Alleen nu is het probleem dat ik deze schijnbaar niet kan activeren met de product-keys die microsoft nog op de windows 7 website aanbied.

iemand misschien een idee?

Greetzz,
Timo
 
Dat is dan wel jammer, al heb ik nu wel het geluk dat ie me niet meer irriteerd met "U moet activeren" schermpjes.

Daarbij duurt de les nog maar 4 weken :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan