Windows 7 in thuisnetwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

phal

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2001
Berichten
227
Hallo,
Sinds enkele maanden hebben we de vaste pc in huis vervangen door een nieuw toestel met Windows 7 - 64 bits.
Deze pc is onderdeel van een thuisnetwerk waar verder nog 4 laptops actief in zijn. Vanaf de laptops wordt geprint naar een HP Photosmart die met de vaste pc verbonden is via een USB aansluiting.
Sinds de invoering van Windows 7 lukt dat printen vanaf een laptop niet meer zonder eerst verbinding te maken met de vaste pc. Vroeger moesten we dat nooit doen. Een laptop die verbonden was met het netwerk kon zonder tussenstap printen. Nu moeten we het als volgt doen: op de laptop klikken op laptop, dan klikken op de huiscomputer en dan de accountnaam invullen. Dan lukt het printen verder zonder problemen.
Is er een manier om die tussenstap uit te schakelen?
 
Je zal in Windows 7, op de vaste computer, aan moeten geven dat de printer gedeelt word. (Rechtsklik op de printer -> Delen). Dan, bij de laptops, de printer als netwerkprinter toevoegen.
 
Sommige printers (wij hebben een brother dcp375cw) hebben een functie waarbij je de printer als 'computer' kan toevoegen binnen het netwerk (is overgens een draadloze printer!).

Deze kunnen wel printen zonder in te loggen

Ik weet overgens niet of deze stap te verwijderen is :p
Kun je niet referenties onthouden?!
 
Deze kunnen wel printen zonder in te loggen

Ik weet overgens niet of deze stap te verwijderen is :p
Kun je niet referenties onthouden?!


De printer delen op de vaste PC, en dan als Netwerk printer toevoegen op de laptops.

[smallimg]http://www.helpmij.nl/forum/attachment.php?attachmentid=109615&stc=1&d=1287484372[/smallimg]
 

Bijlagen

  • Untitled.jpg
    Untitled.jpg
    98,2 KB · Weergaven: 204
Dank voor de tips, maar die zaken waren uiteraard al gebeurd. Ook bij de vorige configuratie stond de printer gedeeld en werd als netwerkprinter toegevoegd op de laptops.

Alleen wordt nu telkens het inlogvenster getoond. Dat is niet onoverkomelijk maar als het kan vermeden worden zou dat nog handiger zijn.
 
Ahh, ik snap 'm:

Configuratiescherm (op de vaste PC) -> Netwerk centrum -> Geavanceerde instellingen voor delen.

Scroll daar naar beneden, en zorg dat er een vinkje/bolletje gekleurt staat naast "Met wachtwoord beveiligd delen uitschakelen". Druk dan op Wijzigingen opslaan.

Als het goed is, is het inlogscherm nu weg als je wilt printen.
 
Ook deze instelling is helemaal in orde, maar toch blijft het inlogschermpje komen.
 
Kan je de instellingen, hier op het forum plaatsen? (d.m.v. Screenshots)

Zo ja, hier even screenshots van maken:

Wizard hoe jij de printer instelt als netwerk printer,
Instellingen binnen Netwerk-centrum (dus bij Geavanceerde instellingen)
En hoe je de instellingen hebt staan op de laptops.
 
OK, maar dat kan pas na het weekend, moet voor mijn werk enkele dagen on the road.
 
In welk formaat moet ik die screendumps posten? Ik heb al geprobeerd in een word-documenten en in pdf, ik heb al een jpg gemaakt maar al die bestanden zijn te groot om als bijlage meegestuurd te worden.

Alhoewel, blijkbaar wordt jpg toch weergegeven...
 

Bijlagen

  • Geavanceerde netwerkinstellingen voor delen - deel 1.jpg
    Geavanceerde netwerkinstellingen voor delen - deel 1.jpg
    93,6 KB · Weergaven: 41
Screendump van geavanceerde netwerkinstellingen voor delen deel 2
 

Bijlagen

  • Geavanceerde netwerkinstellingen voor delen - deel 2.jpg
    Geavanceerde netwerkinstellingen voor delen - deel 2.jpg
    97 KB · Weergaven: 45
Dit zijn de netwerkinstellingen van mijn laptop.
Het zou kunnen dat ik hier de oorzaak van de 'problemen' ontdekt heb:
Bij 'Printers delen' staat tussen haakjes 'wachtwoord vereist'! Als ik dit kan aanpassen is het waarschijnlijk opgelost.
 

Bijlagen

  • Netwerkinstellingen laptop.jpg
    Netwerkinstellingen laptop.jpg
    92,8 KB · Weergaven: 36
Zo eenvoudig was het dus niet. Zowel op de laptop als op de huiscomputer zijn nu 'Met wachtwoord beveiligen' uitgeschakeld in het netwerkcentrum. En toch levert dit nog niet het gewenste resultaat op.
 
Ook al staat op alle toestellen 'Met wachtwoord beveiligen' uitgeschakeld, toch moet ik nog steeds aanmelden bij de vaste pc om te kunnen printen. Ik begrijp er niets van. Dit probleem stelt zich pas sinds de overschakeling naar Windows 7 op de huiscomputer. Ergens moet daar nog een instelling zitten die dit regelt. Nog iemand een idee?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan