Windows 7 indelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Holymaker

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2007
Berichten
28
Hallo,

Zojuist heb ik een nieuwe pc aangeschaft, met twee interne harde schijven, waarvan 1 SSD schijf (60 GIG) en 1 normale schijf (1TB). De bedoeling van de SSD schijf is om daar Windows + programma's op te zetten en alle data dan op de andere schijf.
Nu draait Windows 7 op de SSD schijf, zoals ik in gedachten had, alleen nu wil ik graag 'mijn documenten' en 'mijn video's' etc. op de andere schijf laten opslaan. Ik heb al gekeken in het instellingen menu: diskmgmt.msc, om de schijven in te stellen, maar ik word er niet veel wijzer van.

Hoe kan ik dus de 'standaardmappen' zoals Mijn Documenten, Mijn Video's, maar ook bijvoorbeeld andere data zoals het opslaan van bijvoorbeeld een spel, etc. op mijn 1 TB schijf laten opslaan?

BVD.'
 
Veel mappen zijn te verplaatsen, zoals mijn documenten, afbeeldingen etc.

Klik daarvoor met rechts op de betreffende map > eigenschappen > locatie en vervolgens verplaatsen.
Vervolgend is aan te geven waar je de map hebben wilt.
Dit kan ook met programma's als tweak7
mvg Leo
 
Bedankt voor je reactie.
Ik heb de mappen die automatisch waren aangemaakt door Windows (mijn documenten en mijn video's, etc) door gelinkt naar mijn 1 TB schijf. Voorlopig werkt alles naar behoren. :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan