Windows 7 inlog - Gebruikersnaam/wachtwoord is ongeldig

Status
Niet open voor verdere reacties.

NT1988

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 jul 2016
Ik start mijn pc met Windows 7 op, maar bij het inloggen geeft hij aan dat mijn gebruikersnaam of wachtwoord ongeldig is. Ik weet 100% zeker dat ik mijn wachtwoord juist intyp. Hoe kan ik dit probleem oplossen? Wat is er aan de hand?

Ik hoop niet dat je malware of spyware op de computer hebt die je de toegang ontzegt.

Voor een wachtwoord te verwijderen is er speciale software die het register aanpast, daarvoor moet je van de bestanden een opstartbare schijf maken (bootdisk) en de instellingen in de BIOS of Setup zo aanpassen dat de computer van dat station opstart. Hier een voorbeeld van zo een programma. Ik maak altijd de bootbare schijven van een .iso image bestand met CDBurnerXP. Dit is het makkelijkste dus dat kunt u dan aan een ander vragen om te doen. Hier onder een voorbeeld van zo een tool.

http://www.lazesoft.com/forgot-windows-admin-password-recovery-freeware.html

Beperking is wél (hoofdzakelijk) dat encryptie afhankelijk is van het wachtwoord dus als bepaalde bestanden en mappen zijn versleuteld voor de veiligheid, dan kan dat als verloren worden beschouwd.

Denk aan al uw accounts, dat wanneer er verdenking is van een virus, deze zal ook altijd systeemherstelpunten wissen, dat u andere wachtwoorden neemt en de mogelijkheid van inbreuk onderzoekt. Vaak is al wel duidelijk dat er een bedreiging zou kunnen zijn. Handmatig kan worden gekeken of er schadelijke programma's worden opgestart met AutoRuns van Sysinternals. Dit scant en geeft dan een overzicht van alles dat actief wordt in categorieën. Het is dan googelen naar onbekende namen om te achterhalen wat het is en wat het doet maar dit is zeker een juiste te nemen actie bij verdenkingen van besmetting.

Geef in Windows de opdracht sfc /scannow om de beveiligde systeembestanden te scannen. Hierbij zijn de Windows installatiebestanden nodig, in het geval dat er fouten gevonden worden. Wat u altijd kan proberen is de installatieschijf van Windows invoeren en kijken of er voorafgaande aan de installatie fouten bij het opstarten worden gevonden en hersteld. Er zijn verschillende reparatie opties via de installatieschijf, misschien dat iemand anders verder advies heeft.

Hier is een artikel over het onderwerp met uitgebreidere uitleg over de herstelopties:

https://4sysops.com/archives/three-ways-to-reset-a-windows-vista-admin-password/

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,
Welkom op Helpmij :)
Je hebt toevallig niet per ongeluk de CapsLock geactiveerd?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan