windows 7 instaleren via andere pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

oudewansink

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2016
Berichten
6
Beste

Ik heb een HP Pavilion dv6500 Notebook PC 64Bit met normaal gezien windows Vista.
Nu is het probleem dat de hardeschijf is gecrasht en heb een nieuwe moeten kopen
maar als ik de windows 7 cd er in steek doet hij niets.
Ook via een usb of externe cd speler doet hij niets.
Voorheen heeft hij altijd goed gewerkt.
Daarom had ik de vraag of ik via een andere pc windows 7 kan instaleren.

Alvast bedankt.
 
Welkom bij de Helpmij!

Dan vermoed ik dat in het bios van de computer de CD / DVD niet als eerste bootoptie staat vermeld.
Check dit in het bios van je computer.
 
Laatst bewerkt:
In mijn bios staat als eerste de cd/dvd dan usb hard drive en dan mijn harde schijf.
 
Ok, dan hóórt er wat te gebeuren als je de Windows 7 installatie CD in de drive hebt liggen en je herstart de machine.
Dan hoor je na enkele seconden de CD 'spinnen' waarna weer even later een witregel tekst in beeld verschijnt, die luidt:

druk op een toets op vanaf CD te starten.

Als dit allemaal niet gebeurt dan kan dat de volgende oorzaken hebben:

1. CD / DVD drive staat niet als eerste optie in het bios (is bij jou wel het geval dus dat is niet de oorzaak)
2. de Windows 7 CD waarmee je probeert te booten is geen officiële Microsoft CD maar een 'eigen baksel' of een download van het internet
3. als het wel een officiële Microsoft CD betreft, dan is die CD mogelijk beschadigd.
4. de CD speler is defect
5. als de nieuwe ingebouwde hdd verkeerd zou zijn ingebouwd, had er sowieso iets moeten gebeuren als je boot met een goede Windows CD
6. tijdens het inbouwen van de nieuwe hdd is er kortsluiting geweest en daardoor is het moederbord defect geraakt

Veel andere oorzaken kunnen niet ten grondslag liggen aan het feit dat er 'niets' gebeurt als je boot met de CD, zeker niet als de machine voordien nog goed was (voordat de vorige hdd kapot ging).
 
Laatst bewerkt:
Maak een iso van de DVD en zet die met Rufus op een usb stick en dtaart daarvan op.
Als de usb poorten nog werken is dit by far de eenvoudigste oplossing....
 
Het is geen legale windows 7 cd maar heeft wel al op andere pc´s gewerkt.
Maar waarschijnlijk is dan het moederbord defect want ik hoor de cd speler wel draaien
en zoals ik zeg usb of externe cd speler werken ook niet.
Wat ik wel al ooit eens heb gehoord is dat je via een crosscable ook kunt booten maar dat weet ik niet zeker.
 
Leen een 'echte' Windows installatie CD van iemand (maakt niet uit welke versie) en probeer het daar eens mee. Lukt dat niet, dan weet je zeker dat er iets defect is, lukt dat wel, dan ligt het toch aan die illegale CD.
 
Als je in het bios kunt komen is het moederbord waarschijnlijk niet stuk.
Hoe heb je die opstart via usb gedaan en hoe heb je die usb startbaar gemaakt met welk programma?

Zet anders het bios ens terug naar de default settings en begin opnieuw.
 
Hoi André ik hab een iso file en gebruikten het standaart programma van microsoft.
Oh en gast0225 ik heb een legale cd geleend vandaag maar het werkt niet.
Is er mss nog een andere manier?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan