Windows 7 install bevriest op "expanding files" 0% (Nieuwe PC / Zelf gebouwd)

Status
Niet open voor verdere reacties.

GWigWam

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2011
Hallo helpmij,

Er gaat iets mis tijdens het installeren van Windows zeven op een PC die ik net heb gebouwd en ik hoop dat jullie wat ideeën hebben.

Allereerst, sorry als dit de verkeerde plek is om dit te plaatsen. Ik denk dat het probleem wel eens een instelling in het BIOS zou kunnen zijn. Probleem is, het kan ook iets anders zijn.

Specs:
MB - ASRock B75 Pro3
GPU- XFX 1GB HD7770
CPU- Intel i5-3470 3200 1155
RAM- Corsair 4 GB DDR3-1333 (2x2GB)
- LG GH24NS70 discdrive
- Seagate 1TB ST1000DM003 7200RPM SATA 3 hdd

Wat de hardware betreft, alles lijkt goed te zijn. Het grafische bios werkt en detecteert de hdd en discdrive, mijn RAM, CPU en GPU. Ik ben alles nog eens een keer doorgelopen en het lijkt er op dat alles goed aangesloten zit. Wanneer ik echter win7 probeer te installeren loopt de installer vast op de eerste stap "Expanding files hij blijft op 0% staan. De '...' animatie stopt en ik kan mijn muis niet meer gebruiken.
Als ik XP probeer te installeren geeft hij een bluescreen met de code: STOP: 0x0000007b (0xF78D2524, 0xC0000034, 0x00000000, 0x00000000)

Ook heb ik een ubuntu USB geprobeerd, die detect hij wel, maar werkt niet. Dat zegt echter niet zo veel dat kan gewoon zijn dat hij niet compatible is, hij runt maar op 1 van de PC's in mijn huis, op mijn laptop bijvoorbeeld draait hij ook niet dus dat is misschien helemaal geen fout.

Ik denk dus dat ik misschien wel iets verkeerd heb staan in mij BIOS, enig idee?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, nogmaals sorry als dit op de verkeerde plek is gepost of niets met het BIOS te maken heeft. Als ik informatie ben vergeten vraag het dan even, ik probeer zsm te reageren.

Laatst bewerkt:
Was de seagate helemaal leeg of had daar al eerder een os op gestaan??

Nieuwe harde schijf. Het is de nr1 boot device en dr staat nu wel wat op. Hij zegt rundll missing (of iets dergelijks) Dus hij is nu niet helemaal leeg meer.

Komt door eerder gefaalde installaties.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat moet er eraf.
Maar heb je de hdd ook eerst gepartitioneerd en dan geformatteerd.

Ok bedankt ik ga het morgen proberen. Als het werkt verander ik dan de status. Anders update ik de thread morgen even.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan