Windows 7 Installatie DVD branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

crammer

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2011
Hallo,

Op mijn laptop heb ik een legale versie van Windows 7. Maar nu wil hij niet meer opstarten (heb al alles geprobeerd) en zelf Startup Repair wil niet helpen. Daarom wil ik een installatieDVD van Win7 branden, maar ik weet nie hoe dit moet zodat deze vanzelf opstart bij het booten. Ik heb geen .iso van Win7, maar gewoon alle bestanden die op de DVD stonden (originele heb ik niet).
Hoe moet ik dit aanpakken? Eerst een.iso van maken ofzo?

Note: het is redelijk dringend want ik zit in de examens en heb mijn laptop echt wel nodig

Alvast bedankt

Stijn

Laatst bewerkt door een moderator:
Zit er op je laptop geen herstelpartitie met Win7?
Normaal gesproken wel als je hem legaal gekocht hebt. Een cd/dvd krijg je er dan niet bij omdat de hele installatie op de laptop staat.

Nee dnek het niet, heb geen partitie op hd.
Ik sukkel al een tijdje ermee, krijg bijna dagelijks Bluescreen en crash...
Ik had nog een installatiecd van xp liggen, want ik wou proberen dit naast mijn 7 te installeren, maar deze gaf de foutmelding geen harddrive te vinden... :s

Die win7 bestanden staan op externe schijf, is het mogelijk vanaf daar te booten anders?

Booten is nou exact het probleem. Dat gaat met die losse bestanden niet werken.

Dus download ik beter eerst een iso van win7 en dan die gewoon branden als opstartschijf?

Hoi,
welkom op Helpmij.nl
Ik had nog een installatiecd van xp liggen, want ik wou proberen dit naast mijn 7 te installeren, maar deze gaf de foutmelding geen harddrive te vinden... :s
dat gaat ook niet lukken als hij niet geslipstreamd is. (geïntegreerde Sata-driver)

dat gaat ook niet lukken als hij niet geslipstreamd is. (geïntegreerde Sata-driver)

Hier begrijp ik niet veel van :-)

Heeft er iemand een (liefst snelle) en grondige oplossing hiervoor?
En ik heb men bestanden echt nog nodig dus alles volledig wissen is geen optie :p

Ik heb die win7bestanden op men externeHD gezet, laten booten vanaf daar, maar nu meldt hij dat er geen bootmanager of zukiets is...

Iemand? aub heb men laptop dringend nodig
bedankt op voorhand!

Je kan ook met Ubuntu live cd opstarten (kan je zo downloaden en het is LEGAAL)
Dan kan je daarmee al je bestanden van je laptop veiligstellen op cd of usb stick.
Daarna kan je je laptop helemaal overnieuw installeren.
Of Ubuntu erop zetten.

Tips/hits geven waar je Windows kunt downloaden is niet toegestaan.

Waarom zijn jullie zo streng daarin??
Ik bedoel het is een helpmij site, dus dan help je iedereen.
En jullie zijn de wakers over ILLEGAAL? dus dan knippen jullie de site maar. :confused:

Kun je dat uitleggen?

@Windowsfaq,

Mogelijk omdat wij voorwaarden op onze site hebben staan;
Warez:

* Onder warez valt: illegale software, cracks, serienummers, kortom, dingen waar je normaal gesproken een (al dan niet betaalde) licentie voor nodig hebt.
* Het is niet toegestaan warez te plaatsen op de site (dus ook geen links of bijlagen die warez bevatten of aanbieden 'mail mij maar even').
* Naar warez mag niet worden gevraagd.
* Ook het vragen naar CD en DVD hoesjes is op Helpmij.nl niet toegestaan, evenals ondertitels voor films, i.v.m. het copyright.
Graag back ontopic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan