Windows 7 installatie error.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Meric

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2007
Ik heb laats mijn cpu vernieuwd, en wil nu windows 7 installeren maar ik krijg de volgende error:

Windows failed to start. A recent hardware or software change might be the cause. To fix the problem:

1. Insert your Windows installation disc and restart your computer.

2. Choose your language settings, and then click "Next."

3. Click "Repair your computer."

If you do not have this disc, contact your system administrator or computer manufacturer for assistance.

File: \Windows\system32\config\system

Status: 0xc0000098

Windows failed to load because the system registry file is missing or corrupt

Hoe kan ik dit probleem oplossen?

Eerst maar eens proberen wat je aangeraden wordt.:o

Hoi,
Ik heb laats mijn cpu vernieuwd, en wil nu windows 7 installeren maar ik krijg de volgende error:
dit kan ik niet rijmen, je wilt Win7 installeren en dan krijg je die foutmelding. Bedoel je dat je Windows wilt starten i.p.v. installeren. Als je Windows opnieuw wilt installeren kun je deze foutmelding m.i. niet krijgen.

Het is namelijk niet mijn computer, nadat 'hij' de cpu erin had gedaan kon hij windows niet meer laden/installeren. Sorry

Als je een nieuwe cpu installeert moet je ook Windows opnieuw herinstalleren, dit geldt ook voor een nieuw moederbord.

@helpendehand123, wat bedoel je met zet je cpu aan?
@dennis, ik had een intel duo core E4500, en wat ik nu heb zal ik wel aan de eigenaar van de computer vragen..

Maar weet iemand het probleem? of wat kan ik doen zodat het wel werkt

Kan toch niet, als ik zonder cd opstart vraagt die om een cd. En dan doe ik er een windows 7 cd in en dan geeft u de error die ik al gepost heb.

Ben je bekend met het Bios?
Ga naar het Bios (F2-delete o.i.d.) en zet het Bios op de fabriekswaarden, defaultsettings o.i.d.
Edit: volgens mij is het probleem dat je de opstartvolgorde niet hebt aangepast.
Laad de dvd van Win7 en sluit de pc af, start opnieuw en druk een speciale toets om je bootmenu op te roepen. Heb je die niet verander dan de bootvolgorde in het Bios door je optisch station als eerste boot te zetten. Nu start de pc gewoon van de dvd en kun je Windows opnieuw installeren.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan