Windows 7 installatie fout

Status
Niet open voor verdere reacties.

rickvp

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2013
Hallo,

Afgelopen week heb ik een SSD gekocht voor mijn PC waar Windows xp op stond.
Omdat ik graag over wil stappen naar Windows 7 wil ik dit installeren op de SSD.

Alleen wanneer de installatie bezig is valt mijn pc telkens uit bij het uitpakken van de windows bestanden en start dan niet meer op.
Wanneer ik dan dan me oude harde schijf terugzet en daar vanaf boot laad hij gwn windows xp.

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd zoals drivers updaten maar niets geeft enige vooruitgang.

Is er iemand die mij kan helpen?

Alvast bedankt!:thumb:

Als eerste:
De ssd op de sata1 aansluiting aangesloten en in de bios als bootschijf aangemerkt?

ook:
Kijk eens in bios in welke mode de SSD staat? ahci mode of IDE.
Verander dat (wrs in ahci mode)

Alles in de BIOS staat hoe het moet.
Maar nu boot ik van de dvd en ga ik de installatie doen.
Wanneer hij gaat beginnen aan Windows onderdelen uitpakken valt hij gewoon uit.
Dit begint steeds eerder te komen dus al voordat ik de taal kies.

Iemand nog enig idee wat het kan zijn?:confused:

Laatst bewerkt door een moderator:
Vraag over SSD groote toegevoedg

Tijdens de installatie eerst alle bestande partities verwijderen en opnieuw laten aanmaken. Heb je een Windows 7 upgrade of volledig versie? Hoe groot in GB is de SSD?

De SSD is 120GB.
Tijdens de installatie(volledige windows versie) formateer ik hem helemaal tot 1 partitie en laat hem dan installeren.

De SSD is groot genoeg.

Gewoonlijks maakt Windows 7 een boot partie van 100MB aan en een partitie voor de rest. Verwijder eens alle partities en laat Windows zelf de groote bepalen. Controlleer voor de installatie eens hoe de SSD in het BIOS / UEFI herkend wordt. Daar kann ook nog een probleem zitten.

Ik kan dit niet vinden in de BIOS, kan het zijn dat de BIOS moet worden geupdate?

Ik heb net geprobeerd om win 7 en vista op een normale HDD te installeren van 500GB maar hier valt hij ook uit bij het uitpakken van windows onderdelen.

Laatst bewerkt:
Je kan altijd kijken of er een Bios update verkrijgbaar is. Of het iets verbeterd weet ik niet. Maar ik denk toch dat er iets niet goed zit in het BIOS. Is het een OEM versie van Windows, of een upgrade versie?

Het is een OEM versie van windows die ik wil installeren zowel bij vista als win7.

Joepiee het is gelukt!!
BIOS update gedaan en dan AHCI mode opnieuw aangezet en het werkt!
Bedankt voor de hulp!

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan