Windows 7 installatie loopt vast?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jerro

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2008
Hallo,

Ik ben bezig met het installeren van Windows 7 Home Premium 64bits versie maar de installatie loopt om de haverklap vast.

Hardware:
Antec voeding van 650w
Asus P5N-D moederbord
Intel C2Q Q9400 2.66GHz processor
Powercolor SCS3 HD4650 1GB videokaart
3x2GB Kingston 667mhz PC2-5300
Samsung Spinpoint F1 750GB

Alle producten zijn 64bits compatibel en zouden gewoon na behoren moeten werken.
De installatie wordt geladen, je ziet het windows lopertje gaan, verspringt dan naar de installatie maar blijft dan op zwart staan. Numlock reageert niet meer, muis/toetsenbord reageren niet meer en dan moet ik rebooten. Soms gaat de installatie WEL verder, maar blijft hij haken op een ander punt, bijvoorbeeld bij het kopieren van de bestanden gedurende de installatie.

Wat ik al geprobeerd heb:
-1 stukkie geheugen eruit gehaald, gedraaid op 4GB.
-2 stukkies geheugen eruit gehaald, gedraaid op 2GB
-in de BIOS gekeken naar een voor de hand liggende oplossing
-Gegoogled naar dit specifieke probleem, ik weet dat er veel vastlopers zijn met win7 maar geen van die problemen gaf de mijne weer ( de meeste kunnen hun muis nog bewegen of lopen pas vast op 62% ofzo ).

Wie o wie maakt mij gelukkig met een oplossing? Producten zijn nog geen week oud en horen dus niet defect te zijn (tenmiste, daar ga ik van uit!)

Alvast bedankt!
Jerry

Is 't een upgrade of een clean install?
Een officiële schijf of een zelf gebrande?
Dit is wat er over je processor staat bij Intel:
1 Intel® EM64T requires a computer system with a processor, chipset, BIOS, operating system, device drivers and applications enabled for Intel EM64T. Processor will not operate (including 32-bit operation) without an Intel EM64T-enabled BIOS. Performance will vary depending on your hardware and software configurations. See http://www.intel.com/info/em64t for more information including details on which processors support Intel® EM64T or consult with your system vendor for more information.
2 Enabling Execute Disable Bit functionality requires a PC with a processor with Execute Disable Bit capability and a supporting operating system. Check with your PC manufacturer on whether your system delivers Execute Disable Bit functionality.

Laatst bewerkt:
OEM MS Windows 7 Home Premium 64-bit NL (1-Pack) DVD

verdere specs zeggen niet dat het een upgrade DVD is, op de DVD zelf staat echter wel:
"Bevat Windows Anytime Upgrade"

Ik heb hem 1x kunnen "installeren" .. hij kwam tot 32%.. en toen kon ik ook gewoon "een nieuwe installatie" doen.

Het is een legaal gekochte OEM versie dus.. net uit de verpakking, geen krasjes e.d.

"Bevat Windows Anytime Upgrade" is de ingebouwde mogelijkheid om verder te upgraden naar Ultimate enz.
Ok,ik heb 't probleem zelf ook gehad en bij de 3e keer ging de installatie wél door waarom is me ook 'n raadsel. Een paar dagen geleden was er iemand hier op 't forum met dezelfde vraag en heb ik 'm 't advies gegeven gewoon te blijven proberen en daar is 't uiteindelijk ook gelukt.
Succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan