windows 7 installatieprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

remcok75

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2009
Berichten
5
Goededag,
ik heb een nieuwe harde schijf in mijn computer geplaatst en probeer nu windows 7 te installeren. Echter krijg ik de volgende foutmelding: 0x80070057. Kan de patitie niet formateren.
Nu heb ik de oude partities verwijderd en een nieuwe aangemaakt. Computer harde reset gegeven en nu lijkt windows 7 weer te installeren. Echter bij het uitpakken van de windows bestanden is de computer erg traag. ook als ik uiteindelijk bij het scherm kom voor produkt code invoer duurt het heel lang voor ik de produktcode kan invoeren.
Iemand een idee hoe dit komt? Ik ben vij ongeduldig en om de pc uit te zetten geeft een hoop problemen.
Computer specs: AMD quad core 2.6
Windows 7 64 bit, 8 gig geheugen en een 1 tb harddisk.
Jullie hulp is welkom voor een newbie.

Remco
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een laptop met 4 Gb ram. Daar staat een 32-bit versie op en géén 64-bit versie op dus... Ik zou gwn een 32-bit versie proberen:)

als het lukt hoor ik het graag!


Gr. Patryk
 
Heeft 8 GB aan geheugen, en zijn moederbord kan waarschijnlijk 64 bit aan, dus gewoon 64 bit installeren.

Probeer voor je Windows 7 gaat installeren, je HD al in te delen, dus met een andere partitiemanager. Mijn favoriet is gParted: http://gparted.sourceforge.net/

Hier is het iso bestand (voor als je de juiste niet vind op de site): http://sourceforge.net/projects/gpa...ble/0.5.0-3/gparted-live-0.5.0-3.iso/download

ISO branden op cd als image uiteraard. Opstarten van de cd, en in het menu gewoon voor het eerste (Live cd) kiezen. Taal invullen, en na een tijdje kom je in een partitiemanager uit. Daar kan je je schjf al indelen. Probeer dan nog eens Windows 7 te installeren, op de partitie die je met gparted hebt aangemaakt.

Succes.
 
Ik heb een laptop met 4 Gb ram. Daar staat een 32-bit versie op en géén 64-bit versie op dus... Ik zou gwn een 32-bit versie proberen:)
Wat is dit nu voor advies, als de vraagsteller 8GB gemonteerd heeft?:rolleyes: Jij zal met je 4GB en 32bit systeem, maar 3,25GB tot je beschikking hebben.
 
Ik heb inderdaad een systeem dat 64 bit aan kan en ik heb al het geheugen nodig voor de toepassingen die ik gebruik (videobewerking). Is dus niet handig om een 32 bits versie te installeren:). Het probleem is inmiddels opgelost maar nu krijg heb ik het volgende probleem dat de product key niet geldig is. Ik heb een windows 7 upgrade versie. Op de oude schijf stond vista maar dit was niet ideaal. Upgrade erover en alles werkte perfect tot mijn harde schijf crashte. Nieuwe harde schijf en opnieuw installeren. Nu wordt de key niet gepakt omdat het een upgrade versie betreft, en zou ik volgens microsoft een nieuwe licentie aan moeten schaffen. Weet iemand hier meer over? moet je een nieuwe licentie kopen als je een legitieme versie hebt gekocht (en draaiend had)? Als dat zo is snap ik dat microsoft zo rijk is:(
Heb inmiddels een mailtje naar ze gestuurd en hoop dat ik snel antwoord heb. Ik hou jullie op de hoogte.

Remco
 
Microsoft bellen en het probleem uitleggen. Krijg je misschien een key.
 
windows 7 installatie probleem

Beste allemaal,
bij deze de laatste update en oplossing:
als je win7 upgrade versie installeert op een lege harde schijf zal de product key niet geactiveerd kunnen worden. Microsoft zegt dat het een upgrade versie is (dus upgraden van win XP of vista) en geen schone installatie doen. Na lang doorvragen is dit de oplossing:
Win 7 als schone installatie installeren. En gewoon starten na de installatie. Win7 dvd in dvd spelertje van de computer plaatsen en vervolgens opnieuw installeren. Kies niet de aangepaste installatie, maar voor upgrade. Volg de aanwijzingen op het scherm na na voltooiing kun je de software weer activeren:).
Heeft 2 uur bellen gekost tussen acer, microsoft, acer en technische dienst microsoft maar nu werkt alles weer:thumb:

Doe er jullie voordeel mee, mocht je ooit tegen dit probleem aanlopen.

Remco
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan