Windows 7 Installeren Lukt niet!

Status
Niet open voor verdere reacties.

AsusUser

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 dec 2010
Berichten
1.180
beste helpmij'ers
ik heb van mijn vriend nu zijn licentie gekregen voor microsoft home premium 32X bit
ik probeer hem te installeren maar, hij zegt dat er een stuurprogramma geinstalleerd moet
worden voor de sata drive, weet iemand waar ik die kan downloaden ?, het is
een ACER ASPIRE T650 :p

Alvast bedankt
 
ik heb ze gevonden, en gedownload, maar hoe kan ik ze openen in windows 7 installatie ?
 
Acer heeft voor veel types alle hardware drivers op de site staan, mogelijk heb je andere drivers ook nodig.

Onder WXP was het zo dat je voor sata de meegeleverde drivers (op floppy, maar soms kan het ook op cd/usb) eerst moet installeren voordat Windows verder geïnstalleerd werd. Deed je dat achteraf dan kon je van de sata drives geen bootable drives maken.
Hoe het nu onder W7 geregeld is weet ik niet, W7 hoort een heleboel sata drivers meegeleverd te hebben waardoor het automatisch gaat.
Heb je aan het begin van de installatie geen melding gezien dat je *nu* een oem driver voor sata moet laden?
 
Op het moment van de installatie dat je een schijf moet kiezen voor de installatie is er een knop "Drivers laden" (of iets dergelijks). Daar moet je (natuurlijk) op klikken.
Je moet dan de driver uitgepakt beschikbaar hebben op een memory-stick (of cd-rom etc.), en dan kun je bladeren naar de map waar de driver staat.
Zodra de driver geladen is zou de schijf in beeld moeten komen waar je het over hebt.

Succes,

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan