Windows 7 installeren lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

TvW

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 jul 2013
Berichten
2
Hallo iedereen,

Op een ouder laptopje (pentium 4 met klein 30Gb schijfje) dat ik eens kreeg van iemand heeft gewoon XP op gestaan. Ik dacht ik zet daar Windows 7 op en kijk of dat minder belastend is dan XP. Echter aangekomen bij het venster met de vraag waar ik windows wil installeren geeft hij aan dat windows niet op deze schijf geinstalleerd kan worden. Gek genoeg kan ik wel op "Volgende" klikken en verloopt de installatie ogenschijnlijk goed. Alleen na het opnieuw opstarten start windows op tot de melding "Services starten..." verschijnt.

Ik heb al vanalles geprobeerd om het voor elkaar te krijgen, o.a. partities verwijderen en nieuwe aanmaken, ook met programma's als Partition Magic, het "schoonmaken" van de schijf met Disk Part etc. Maar niets helpt. Ik installeerde XP weer opnieuw om vervolgens een upgrade uit te voeren i.p.v. een nieuwe installatie, maar ook dat lukt niet. Hij stopt bij "Services starten...", zie boven. Ik heb een schijfcontrole laten uitvoeren maar niets gevonden aan fouten. Wat zou er aan de hand kunnen zijn?

Hopelijk kan iemand helpen en/of advies geven.

Bij voorbaat dank,
Tim.
 
Laatst bewerkt:
Gaat hem een legitieme versie van Windows 7?
 
Jazeker, ik heb deze verkregen met de aankoop van mijn andere laptop. Het is ook op een tweede pc geïnstalleerd en geen probleem. Als het daaraan zou liggen zou ik waarschijnlijk wel een melding krijgen dat ik het niet meer op nog een derde pc te installeren toch? Ik krijg geen enkele (fout)melding. Bedankt voor je reactie in elk geval.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Probeer eens:

Open eerst cmd met Shift + F10

Code:
DISKPART
LIST DISK
SELECT DISK # 
LIST PARTITION
SELECT PARTITION # 
DETAIL 
ACTIVE
EXIT

# = Variabel
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan