Windows 7 installeren met geleende DVD

Status
Niet open voor verdere reacties.

wappie123

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2012
Hallo,

Ik wil graag windows 7 opnieuw op mijn laptop installeren maar Acer geeft tegenwoordig nooit meer CD's mee als je een laptop koopt. Ik heb wel gehoord dat je met verborgen partities windows weer opnieuw kan installeren maar ik wil gewoon een installatie disc gebruiken.

Deze disc heb ik dus niet maar een vriend van mij heeft die wel. Als ik die disc van hem leen en ik voer de code in die onderop mijn laptop staat werkt het dan ook? Ik heb namelijk wel een gelezen dat je installatie media moet overeenkomen met je product key.

Groeten,
Rick

Vast en zeker niet, je moet echt precies dezelfde hebben, dus van de maker zelf.
Ik heb ook geprobeerd om precies dezelfde versie van Windows 7 als mijne maar het zal niet werken! Tenzij jou vriend dezelfde versie Acer heeft.

Vast en zeker moet dan bij jou ergens als je je laptop opstart staan of je je laptop opnieuw wil installeren

Het werkt alleen als je de instalatiedisc gebruikt die geschikt is voor jou product key. Je Hebt verschilende Oem en N oem versies. Ik geef 75 % kans dat jou key het doet, Gewoon proberen dus!. Wel alle bestanden voor zekerheid even backupen.

Grz django

je kan ook windows 7 recovery disc gebruiken.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is dus het irritante van Acer, in de doos zit helemaal geen windows 7 recovery disc. Ik heb zelf 3 recovery discs moeten branden maar die herstellen de laptop alleen maar terug naar fabriekwaarden. Windows wordt dan gereset maar niet opnieuw geinstalleerd.

Ik heb inderdaad meer mensen gehoord dat je ergens bij start moet zoeken naar een optie om windows opnieuw te installeren maar ik heb die helaas nog niet kunnen vinden.

Microsoft schrijft:
Als u uw installatieschijf of een USB-flashstation gebruikt om Windows 7 op een tweede computer te installeren, moet u een extra exemplaar van dezelfde editie van Windows 7 kopen om een nieuwe productcode te krijgen.

Met de installatie disc van jou vriend gaat het dus niet lukken!

Met de recovery discs kom je dan het dichts in de buurt komt van een nieuwe installatie (althans als je die direct na aanschaf van je laptop hebt gemaakt)!

Clean install kan gewoon, nog nooit last van gehad dat dit niet kan.
Let wel dat de CD/DVD een clean install is en geen OEM versie meestal kan je dan geen productcode invoeren.

Je pc oem versie staat bij Windows geregistreerd met de exacte hardware (het interesseert Microsoft echt niet van welke fabrikant je pc komt wat Alexanderrrrrr en pvdm zegt) komt deze hardware niet overeen met de productcode dan zal het niet werken.
Makkelijker gezegd: De productcode hoort bij jou Mobo + Windowsversie.

Dus zoals je in het begin al zelf zei, werkt gewoon.

@pvdm het is toch op hetzelfde systeem :S lees je text eens na....

Laatst bewerkt:
EdjeCageman heeft de vraag van wappie123 beter gelezen dan ik!
Mijn eerste antwoord kun je dus skippen.

Even in de rebound.
Ik ga er vanuit dat op de Acer een OEM versie van W7 staat.
D.w.z. dat W7 door de fabrikant van de computer al was geïnstalleerd.
De in de winkel gekochte W7, van wappie123 zijn vriend, installeren en deze activeren met de productcode van de OEM lijkt mij niet kunnen!

Ik hoor graag de afloop!

Achteraf bleek dat die vriend van mij Windows 7 Ultimate had dus mijn keycode werkte niet maar ik heb inmiddels al een andere oplossing gevonden. Bedankt voor de tips heren!

Groet,
Rick

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan