Windows 7 installeren met MDT

• Onderwerp starter Onderwerp starter Eyup
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Eyup

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 aug 2015
Hey ,

Graag wil ik al gebruik makende van MDT een windows 7 installeren op verschillende computers .
Mijn vraag is, is het mogelijk om in de task sequences van MDT aan te geven met behulp van een keuzevenster (die je dan tijdens de installatie van windows te zien krijgt) zodat wanneer bij keuze 1 bv. office wordt geinstalleerd en bij keuze 2 Autocad wordt geinstalleerd bv.

:shocked:

Google eens op lite touch deployment step by step
Kom je van alles tegen, incl. youtube filmpjes, TechNet artikelen etc.

Tijs.

.

niets gevonden dat mijn vraag beantwoord :s

Als het afvinken van niet-gewenste applicaties en het aanvinken van gewenste applicaties ook goed is (bijv. Office wel installeren (dus aanvinken) en Autocad niet installeren (dus afvinken)), dan is deze instructie een startpunt. Het deel over te installeren applicaties begint ergens tussen minuut 9 en 10.

Tijs.

thankss

Dank u . het is een zeer handig video en zeker voor starters zoals mezelf !
Nog één klein vraagje , hoe test ik hetgeen ik gemaakt heb (op mijn eigen pc) zonder eigenlijk te installeren ...:rolleyes:

Ik zou een virtualisatie-pakket installeren (bijv. Virtualbox, dat gratis is) en daarin gaan testen met wat je opgezet hebt. Dus een proefinstallatie W7 doen in een virtuele machine (VM) die je aanmaakt in dat virtualisatie-pakket.
Weggooien van zo'n VM is heel makkelijk, dus je kunt altijd weer opnieuw gaan beginnen met testen.
Bijna alle instructie-video's gebruiken ook zo'n virtualisatie-pakket om zaken te demonstreren/testen. Andere voorbeelden van dergelijke virtualisatie-software zijn VMWare Workstation en Hyper-V.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan