Windows 7 installeren niet mogelijk vanwege ontbreken DVD drivers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kaboutermans

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2007
Ik ben bezig met het installeren van Windows 7 op een Lenovo ThinkPad E145, het apparaat is afkomstig van een faillisements verkoop en had om die reden geen harde schijf. Ik heb een nieuwe harde schijf geplaatst en probeer nu via een bootable USB stick Windows 7 te installeren. Al vrij snel krijg ik echter de melding dat dit niet mogelijk is vanwege het ontbreken van de drivers voor de DVD-speler. De laptop beschikt echter helemaal niet over een dvd speler toch kan ik niet verder. Ik het de BIOS al geswitched naar LEGACY, dat heeft echter niet geholpen.

Is het mogelijk een driver toe te voegen aan de USB stick? Zo ja welke driver moet ik dan hebben, op de website van Lenovo staan er geen voor dit model.
Of is er een andere manier om windows te installeren? Bijvoorbeeld via mijn PC (de harde schijf uit de laptop halen is geen probleem).

Misschien is er iets mis gegaan met het maken van de USB image.
Probeer anders DEZE handleiding eens te volgen.

Groeten Marcel

DVD drivers heb ik ooit een melding van gehad. Komt normaal niet voor en was in dit geval ook het gevolg van een corrupte download. Probeer de USB stick eens opnieuw te maken, eventueel gebruikmakend van een andere Windows DVD als origineel.

@Hoogtejiling
Ik heb de handleiding op de website gelezen, het probleem blijft echter bestaan.

@RogerS
De USB stick is een exacte kopie van de installatie DVD waarop mijn PC op dit moment draait, zou dit bestand tussentijds beschadigd kunnen zijn?

Tot op heden heb ik geprobeerd een 64bit versie te installeren, ik heb ook nog een 32bit DVD liggen zou het kunnen liggen aan het feit dat de hardware in de laptop niet overweg kan met een 64bit installatie?

Operating System

Windows 7 Pro (64-bit) runs on our test device. There are currently two versions of the Edge 145 on the market. The first model comes with the operating system FreeDOS. The second model has a preinstalled version of Window 7 Pro. This computer also has a Windows 8 Pro recovery DVD (including COA) so that it can be updated to Windows 8.
Bron: http://www.notebookcheck.net/Review-Lenovo-ThinkPad-Edge-E145-Notebook.103235.0.html
Ik het de BIOS al geswitched naar LEGACY, dat heeft echter niet geholpen.
Heb je wel de bootpriority aangepast?

Laatst bewerkt:
Ik heb de bootpriority aangepast, hij boot ook gewoon vanaf de USB en begint met de Windows installatie. Tijdens de eerste stap krijg ik echter al de fout melding over het ontbreken van het stuurprogramma.

Inmiddels ook een 32-bit Windows versie geprobeerd maar daar heb ik hetzelfde probleem.

Google is your friend ... als dit echt werkt was het toch eenvoudig te vinden.....
Gebruik de USB2 poort en niet de USB3....

http://www.ghacks.net/2014/03/14/fix-select-driver-installed-installing-windows/

Gezocht met ....:
https://www.google.nl/search?q=Leno...+usb+installation+missing+dvd+drivers&spell=1

Then I remembered that the Thinkpad E145 had two USB 3.0 and one USB 2.0 port. The Flash drive was plugged in one of the USB 3.0 ports, and maybe Windows was having issues because of it.

I connected the Flash drive to the USB 2.0 port on the device instead and ran the installation again. The drive was formatted again, data was copied, and the "Select the driver to be installed" message did not appear at all.

Could it really have been that simple?

Grabbing USB 3.0 drivers for the PC from the Lenovo website should fix the issue as well, as Windows 7 apparently ships without USB 3.0 driver support.

So, if you want to install Windows 7 on a device without USB 2.0 port, you need to pick up the drivers from the manufacturer of the device to continue with the installation.

There are other solutions that users have posted over the years, for instance to add USB 3.0 drivers to the installation files, which can be useful if you use the copy to install Windows 7 regularly on other devices.

@Andre@home
Ik dacht goed te hebben gegoogeld maar blijkbaar niet goed genoeg. Dit was de oplossing bedankt voor de hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan