windows 7 installeren op een lege tweedehands computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

sgrav000

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
929
Een vriend van mij heeft een tweedehands computer gekocht
en daarbij een monitor.
Als hij de computer opstart, verschijnen de gebruikelijke mededelingen van de fabrikant
maar verder loopt de opstart niet door. Geen Windows.
Hij heeft een productkey gekregen en moet nu Windows 7 nog downloaden.
Maar hoe kan hij Windows 7 downloaden zonder b.v. een browser tot zijn beschikking te hebben.
Hij heeft van de verkoper geen dvd gekregen met Windows er op.
Hij kan de computer met een netwerkkabel met het modem verbinden.
Hoe kunnen we dit probleem oplossen?

bij voorbaat dank,

sgrav000
 
Laatst bewerkt:
Hoi sgrav

:( Ben bang dat is nie anders dan gewoon met andere PC als eerst windows regelen of downloaden en tegelijk branden zodat je op die dan vervolgens installeren kan ...

Dus ALS jij wel registratie nr. in handen hebt dan W7 downloaden kan je ---->> HIER !
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad, op een andere PC even een ISO downloaden en branden. Vervolgens opstarten vanaf DVD (aanpassen in het BIOS) en installeren die handel. Let wel op !! De link die mijn voorganger gaf accepteert geen OEM keys. Dus ik weet niet wat voor je key je hebt.
 
Hier kun je ook alle originele ISO's downloaden van verschillende Windowsversies en andere OS-en
Wel even kijken welke licentie je hbt voor windows 7 dus welke ISO je moet hebben (kan nl ook een OEM versie zijn maar ook die zijn daar aanwezig)

http://getintopc.com/softwares/operating-systems/
 
Hartelijk dank voor jullie nuttige reacties.
Morgen ga ik deze adviezen bij genoemde vriend toepassen.
Ik laat jullie daarna horen hoe dat is afgelopen.

Nogmaals dank

sgrav000
 
Ik zou de ISO's toch liever bij Microsoft downloaden. Je weet nooit wat anderen al dan niet aan de ISO hebben toegevoegd.

Verder is het zo dat als je een PRO kunt downloaden je met "ei.cfg remover utility" deze kunt ombouwen naar een universele installer DVD voor Windows 7. Die kan dan alle versies en keys aan.
 
Overigens kun je ook als de dvd de OEM key niet accepteert, telefonisch alsnog je OEM opnieuw activeren bij Microsoft. Tenminste dat is wat answers.microsoft.com erover zegt.
 
Hardnekkige conclusies, je kunt geen OEM versie bij Microsoft downloaden en die key is geheid eentje voor een OEM, vraag aan de verkoper een OEM installatie DVD.......
 
Lange pier. Heb hier al jaren universele installer DVD's. Is anders niet aan te slepen als je ook nog eens alles in 32/64 bit en NL/EN moet hebben. Zijn nu nog maar 4 DVD's in totaal. Verder niks mis mee. Enkel het bestandje ei.cfg wordt van de DVD verwijderd. Dat zorgt er voor dat Windows een extra vraag tijdens installatie stelt welke versie je wilt installeren. Bijkomend voordeel is dat hij alle geldige keys accepteert, ongeacht OEM, FPP, VLK, etc...
 
:confused: Maar of om OEM gaat hier of ?? dat pas moeten wij nog horen ...toch ?
 
O
Lange pier. Heb hier al jaren universele installer DVD's. Is anders niet aan te slepen als je ook nog eens alles in 32/64 bit en NL/EN moet hebben. Zijn nu nog maar 4 DVD's in totaal. Verder niks mis mee. Enkel het bestandje ei.cfg wordt van de DVD verwijderd. Dat zorgt er voor dat Windows een extra vraag tijdens installatie stelt welke versie je wilt installeren. Bijkomend voordeel is dat hij alle geldige keys accepteert, ongeacht OEM, FPP, VLK, etc...
Wat heeft dat te maken met het downloaden bij microsoft met een oem key wat niet wil?
Geef de TS dan een download link voor een Nederlandstalige W7 en een link naar de manier waarop er elke vesie mee geinstalleerd kan worden a.u.b.
 
Ja helaas, de link naar digital river werkt niet meer en een andere heb ik niet. Maar met mijn tip maakt het de zoektocht naar een vervangende DVD bij vrienden/kennissen net iets makkelijker. En als iemand zin heeft om even langs Heerlen te rijden maak ik ook nog graag een kopie voor diegene.

En wat die link naar die tooltjes betreft -> http://code.kliu.org/misc/winisoutils/
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan