Windows 7 installeren op laptop / heb geen bios wachtwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.

Crypt545

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2009
Berichten
352
Ik heb een laptop gekregen maar ze hadden het wachtwoord niet voor me. Meteen als ik hem aanzet wordt er om een setup wachtwoord gevraagd voor installatie.

"Phoenix SecureCore Setup Utility" staat er boven en hij wil een wachtwoord, 1 seconde nadat je hem aanzet.

Wel heb ik de product key voor windows 7 erbij gekregen.

Kan ik mijn normale windows 7 hierop installeren? Ik wil een externe usb dvd speler kopen en hiermee windows 7 erop installeren, kan dat?

Hoe kom ik van dat wachtwoord af zodat ik wellicht in de bios kan aangeven dat hij vanaf een externe usb dvd speler moet booten?

Ik ben goed met pc's maar heb nog nooit een laptop in handen gehad...

Het is een netbook nb500

Kan hier sowieso een normale windows 7 op?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
begin met het los nemen van de netspanning
Vervolgens de accu er uit halen.

Tenslotte de laptop open maken en de batterij los nemen van het moederbord.

Wacht een kwartiertje

Plaats de batterij terug en monteer de laptop weer.

Herplaats de accu en sluit de netstroom weer aan.

Gegarandeerd dat het BIOS-wachtwoord er af is nu.

Wanneer je de productkey hebt kun je Windows opnieuw installeren met een geleende CD met dezelfde windows versie.
 
De kans dat bovenstaande truc resultaat heeft acht ik vrijwel uitgesloten. Ik ken de Toshiba's weliswaar niet, maar als het zo gemakkelijk was dan heeft een BIOS password immers geen enkele zin.
Als wij geconfronteerd worden met een onbekend password op de HP laptops die we (bedrijfsmatig) gebruiken, dan heeft ook HP zelf maar één oplossing: een nieuw moederbord.
Is het ontbrekende password misschien de reden dat je deze laptop hebt gekregen?

Er zijn op het internet allerlei tooltjes die pretenderen het password te kunnen verwijderen, en als iets anders niet helpt dan kun je dat uiteraard ook proberen, maar hou rekening met het ergste...
 
MyCom zei dat ze het niet voor me konden doen maar een officieele dealer wellicht.
 
Indien de password in de bios zit wordt die idd gewist door die clr_cmos d.m.v. de bios backup-batterij maar er zijn ook systemen waarbij er een password-chip is gebruikt en dan wil dat niet, soms zie je een jumper om dat password te resetten, openmaken zal het sowieso worden als je geen info krijgt van de laptop leverancier.
 
Ja verdorie, wilde geen geld aan dat ding uitgeven... Vind het zo raar dat ze het niet bij MyCom willen doen?! Moet er wel iets heel ingewikkelds aan de hand zijn zou je denken... Op mijn PC moederbord was het gewoon een jumpertje verplaatsen...
 
[video=youtube;P516wdYnlYI]https://www.youtube.com/watch?v=P516wdYnlYI[/video]

Ik heb met deze video het wachtwoord eraf gehaald. Eerste keer werkte niet en 2de keer heb ik 2 keer de U met de ground van de RAM verbonden voor 40 seconden en daarna ook nog eens de t en de u van de chip verbonden met een stukje draad.

Weet dus niet zeker wat nu werkte de U met de RAM ground of de T en de U van de jumper maar het is gefixed!


EDIT: Bah nu ook nog eens een windows wachtwoord...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan