Windows 7 Installeren op nieuwe hardeschijf!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pablo87

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2007
Hee mensen
ik zit met het volgende
ik heb vandaag mijn nieuwe hardeschijf binnen gekregen
nu ik wil windows 7 ultimate 64bit installeren
het begin loopt goed, maar dan komt het
hij geeft geen C: D: (partities) aan dus kan ik ook windows niet installeren
kan iemand mij met dit helpen?
excuses als mn vraag verkeerd staat!
alvast bedankt

dat heb ik al door gelezen
wordt er niet wijzer van
moet ik zo'n programma om partities te maken op cd zetten
en in me computer doen, of wat moet ik doen?
dat partioneren en formateren ik snap het niet sorry:o

dat zal je toch moeten doen om die schijf te activeren,snappen of niet snappen,
vraag anders een vriend ,kennis of computer boer

Je behoeft niets te kopen als je reeds je windows cd hebt
laad je cd rom bij het opstarten van je computer in je cd rom speler. Hij moet wel opstarten van je cd rom Dit kan je instellen in je bios.
Als ie dat doet dan kom je vanzelf in de installatie procedure .zoals de vraag op welke partitie je windows 7 wilt hebben Meestal op C. Verwijder dan deze partitie en maakt weer een nieuwe partitie aan en dan krijg je de vraag om deze partitie te formateren
En dan werkt alles vanzelf

succes

Hee mensen
ik zit met het volgende
ik heb vandaag mijn nieuwe hardeschijf binnen gekregen
nu ik wil windows 7 ultimate 64bit installeren
het begin loopt goed, maar dan komt het
hij geeft geen C: D: (partities) aan dus kan ik ook windows niet installeren
kan iemand mij met dit helpen?
excuses als mn vraag verkeerd staat!
alvast bedankt

Heb je hem al ingebouwd en de schijf (welk merk/ type) als master gezet met de jumpertjes, heb je in de bios gekeken of je hem daar ziet, is het een Sata (geen jumpertjes) of een ide, in het bios het liefst alles op automatisch. Daarna zul je de win 7, als hij bootable is van cdrom op laten starten, dus de cd/dvd rom als first zetten in de bootvolgorde dan zal hij toch de harde schijf detecteren en vragen of hij geformateerd moet worden

Laatst bewerkt:
Heb je hem al ingebouwd en de schijf (welk merk/ type) als master gezet met de jumpertjes, heb je in de bios gekeken of je hem daar ziet, is het een Sata of een ide, in het bios het liefst alles op automatisch. Daarna zul je de win 7, als hij bootable is van cdrom op laten starten, dus de cd/dvd rom als first zetten in de bootvolgorde dan zal hij toch de harde schijf detecteren en vragen of hij geformateerd moet worden

hij zit al aangeloten in me pc kast
het is een Western Digital WD2002FYPS (Bulk, WD RE4-GP)
uuhm die jumpertjes waar kan ik die vinden?
in mn bios zie ik hem niet
het is een sata, ik heb geen ervaring met een bios kan je me daar mee helpen?

hij zit al aangeloten in me pc kast
het is een Western Digital WD2002FYPS (Bulk, WD RE4-GP)
uuhm die jumpertjes waar kan ik die vinden?
in mn bios zie ik hem niet
het is een sata, ik heb geen ervaring met een bios kan je me daar mee helpen?

Bij een S-ata heb je geen jumpertjes om hem master te zetten, bij een sata moet je wel de drivers laden, dus tijdens het opstarten op F6 drukken en als ze niet op de win 7 dvd staan zul je ze moeten downloaden en apart installeren.

Om in het bios te komen, meestal DEL toets, meestal zie je op de eerste pagina de schijven staan en kun je instellingen veranderen, bijv. detect auto

http://www.computerhope.com/help/bios4.gif

Laatst bewerkt:
Je mag nu toch wel aannemen dat er sata drivers in windows 7 zijn geintegreerd,hoop ik.

Bij een S-ata heb je geen jumpertjes om hem master te zetten, bij een sata moet je wel de drivers laden, dus tijdens het opstarten op F6 drukken en als ze niet op de win 7 dvd staan zul je ze moeten downloaden en apart installeren.

Om in het bios te komen, meestal DEL toets, meestal zie je op de eerste pagina de schijven staan en kun je instellingen veranderen, bijv. detect auto

http://www.computerhope.com/help/bios4.gif

ok, hoe kan ik dan die drivers laden?
en hoe moet ik die drivers dan downloaden en hoe installeren?
maar is het bios waar ik nu in zit staat sata1 tot en met sata 5
maar ik zie nergens mijn hardeschijf staan

ok, hoe kan ik dan die drivers laden?
en hoe moet ik die drivers dan downloaden en hoe installeren?
maar is het bios waar ik nu in zit staat sata1 tot en met sata 5
maar ik zie nergens mijn hardeschijf staan
sata0 of sata1,afhankelijk van het moederbord selecteren en op enabled zetten.

Op de WD site zie ik geen Win 7 drivers, misschien dat een ander iets weet hierover of ervaring heeft met de sata vista drivers.

Laatst bewerkt:
bij sata1 staat alles wat je in kan stellen op auto
enabled kan ik niet kiezen

Dan moet het goed zijn, als je de win 7 dvd erin doet moet je de boot (opstartvolgorde) zo zetten dat je cdrom als eerste opstart.

Op afstand is het natuurlijk makkelijk praten, maar volgens mij moet je de ata- drivers apart installeren via een diskette maar die zit vaak niet meer op een computer, een andere mogelijkheid is installeren via een bootable usbstick waar de drivers, als ze al beschikbaar zijn voor win 7 kunt integreren in windows 7. Ik weet niet waar je de HD gekocht hebt, maar als dat in een winkel is zou ik vragen om de drivers voor win 7 van de H-disk.
Als ik hier kijk moet je hem kunnen installeren.

Laatst bewerkt:
Hoi !

Mijne Heren,

Win 7 heeft, evenals Vista de sata-drivers aan boord !

Het enigste wat interessant kan zijn: de bios-instelingen,

Maar 'n blik in de manual laat je de juiste instelling zien.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Mijne Heren,

Win 7 heeft, evenals Vista de sata-drivers aan boord !

Het enigste wat interessant kan zijn: de bios-instelingen,

Maar 'n blik in de manual laat je de juiste instelling zien.

Greetz,

Harry.

Hallo @Harry Snor, ik moest ook even zoeken op internet en kon in eerste instantie niet ontdekken of hij nou wel of niet compatibel zou zijn, maar deze schijf inderdaad wel.
Win 7 en Vista hebben niet altijd de drivers aan boord, dan moet je toch even wat anders verzinnen.
Als je dit voor de eerste keer doet is het toch moeilijk, zeker als je al niet weet waar je mee bezig bent en voor ons op afstand blijft het altijd een beetje gissen, vooral als je soms iets niet kunt vinden.
Volgens mij moeten ze er zo wel uit kunnen komen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan