Windows 7 Installeren op ssd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Destroyme88

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2009
Hallo allemaal(=lees: redders in nood)

Heb het volgende probleem. Me hdd was gecrashed. 1 nieuwe hdd gekocht en 1 ssd.

Met deze laptop een .iso van windows 7 gedownload (officiele van microsoft) en met windows 7 boot to usb programma op een usb geinstalleerd.

Tot dus ver geen problemen ondervonden.

SSD met extrene casing aan deze laptop gehangen. Als actieve partition ingesteld (diskpart). Nu Ssd op sata 1 en hdd op sate 2 geplaatst en willen booten via usb.

Als ik nu de pc aan doe herkent hij geen van beide schijven in het in installatie scherm van windows.

Ben de hele dag (ja echt vanaf half 9 al) met dit probleem bezig. En kan het niet oplossen.

Nu op dit moment geeft het systeem de volgende melding: The windows boot configuration data file does not contain a valid OS entry (status:0xc0000098)

Normaal heb ik wel redelijk verstand van systemen en krijg ze altijd wel weer draaiend, maar dit gaat me net iets te ver.

Hopelijk kunnen jullie mij van antwoord voor zien.

Alvast bedankt,

Groeten,Peter

Je moet aan je pc even alleen de SSD hangen. Dan de usb stick in je pc en dan opstarten en kiezen in het bios voor opstarten via USB.
Dan start je win7 installatie pas. Blijkbaar ziet ie nu de USB niet.
Soms is er via F12 of zo een snelstartmenu en kun je kiezen of je van usb of schijf wilt starten, zie handleiding moederbord of pc.

Al meerdere malen gedaan. Maar in het installatie menu ziet hij mijn schijven niet. Terwijl ze toch goed ingesteld zouden moeten zijn.

SSD met extrene casing aan deze laptop gehangen. Als actieve partition ingesteld (diskpart).
Zou beginnen met dit ongedaan te maken en geen enkele partitie meer op de SSD. De Windows setup kan zelf de partitie aanmaken en maak veel al daarbij nog een systeem partitie van 100MB aan die nodig kan zijn. Geen mogelijkheid om de ISO op een DVD te branden, zodat de laptop daar vanaf kan opstarten? Is de gemaakt USB überhaupt wel zelf opstartbaar?

Probleem is opgelost. Bios gereset(batterijtje er uit gehaald) nieuwe firmware opgezet. Van Raid naar ACHI gezet en nu herkent hij de ssd wel. Ben nu aan het installeren, maar zoals het nu lijkt gaat alles goed!

Hmmm ? RAID? Hoe kom je dan op die instelling terecht? Bepaald niet standaard.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan