windows 7 installeren op vista pc na java driveby attack. Schone installatie.

Status
Niet open voor verdere reacties.

helixdragon

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2009
Beste,

De tijd is gekomen om vista gedag te zeggen en windows 7 te installeren op m'n pc. Opzich vind ik dit jammer want in tegenstelling tot velen vind ik vista best fijn werken.

Anyway, ik had een aantal vragen over de data.
Ik wil namelijk een schone installatie. Ben slachtoffer gewonden van een java driveby attack dus alle mijn huidige bestanden mogen eraf, heb alle documenten en dergelijke die ik nodig heb eraf gehaald en op een externe schijf gezet.

Ik vroeg me af voor het formateren: Op welke manier precies? Formatteren door de bios? 'repair' optie kiezen en alles laten verwijderen? Meer?

Farbrikant heeft er ooit een pcangel recovery geval op gegooid. Nutteloos imo dus ik wil die engel weer de hemel insturen. Alleen zitten daar waarschijnlijk de vista files in (heb nooit een fysieke vista cd gehad van de fabrikant) en ik vroeg me daarom af of ik die nog op een dvdtje kan branden.

Betreft de windows 7:
Het is wel een gedownloade (lees: cracked) versie maar heb de versie ff op geinstalleerd in Oracle's virtualBox en alles werkt naar behoren dus ik verwacht geen problemen.

Als je van de Windows 7 DVD boot, kan je heel de hdd opnieuw formatteren. Ik kan je wel niet verder helpen met de vista files, maar als er een licentie sticker van Windows Vista ophangt mag je die versie downloaden van het internet en installeren + activeren met die licentie code. Het is dus onnodig om de vista files er uit te halen.

Bedankt voor je reactie! Maakt alles nu veel duidelijker. De vista is wel gewoon legitiem, dus hoef me nu geen zorgen te maken om de engel aangezien ik het dus gewoon van internet kan halen.

Had nog wel een klein vraagje betreft de licentie. Stel dat ik ooit weer terug ga naar vista, dan neem ik aan dat ik mijn huidige licentiecode die op de systeemkast is geplakt gewoon kan gebruiken. Hoe weet MS eigenlijk dat ik mijn pc herinstalleer en niet gewoon dezelfde code op een andere pc gebruik? maw: moet ik eerst die vista license code ergens afmelden oid om hem later weer te gebruiken?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, je kan hem gewoon downloaden en installeren. Microsoft kan dit niet controleren. Je moet je key nergens afmelden. Je moet hem wel niet delen ofzo, want als ms merkt dat deze massaal veel gebruikt wordt blokkeren ze de key. Je moet wel opletten dat je dezelfde versie download, bijvoorbeeld home premium en niet ultimate. En je moet een OEM versie downloaden.

Zo'n key is overigens meerdere keren te gebruiken, het is alleen niet toegestaan. Ik geloof ook niet dat MS hier zomaar op controleert.

Oke alles is duidelijk nu. Erg bedankt alle 3 voor jullie reacties!

Mag een slotje op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan