windows 7 installeren over windows 7 met behoud van data

Status
Niet open voor verdere reacties.

reinberto

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2010
Berichten
193
de titel zegt het al een beetje,
ik heb een versie van windows 7 op mijn pc staan, een aangepaste(met tweaks en dat soort dingen), maar nou wil ik een andere versie installeren, een andere aangepaste van pliek. is het mogelijk om die eroverheen te installeren met behoud van programma's en documenten enzo.

m.v.g.r Reinberto
 
Nee.....kort maar krachtig !!

Je wil een andere aangepaste versie erop zetten en die dient dan schoon geïnstalleerd te worden.
Wat je in de toekomst het beste kan doen is een aparte partitie maken waar je je data op bewaard. Dan kan je C altijd formatteren met behoud van je data.
 
Je kan inderdaad niet direct je geïnstalleerde programma's behouden tijdens het overschrijven van een nieuwe Windows installatie.

Wat je echter natuurlijk wel kan doen is; even een nieuwe partitie maken en daar je documenten op plaatsen en dan je zou je Windows opnieuw kunnen installeren. Dan heb je dus die partitie als back-up.
 
oké, maar hoe zit het dan als je bv. programma's zoals adobe after effects cs6 op een andere partitie hebt staan, en je zet nieuwe windows erop, krijg je met het programma dan geen problemen met het register ofzo?
 
Of upgraden werkt,ligt eraan welke versie je hebt en in hoeverre deze gemodificeerd is..........meestal kan je de upgrade uitvoeren vanaf windows zelf.
Gewoon je computer opstarten,en eens je aangemeld bent,de windows dvd in je speler plaatsen en setup.exe uitvoeren.
Dan krijg je de opties upgrade of nieuwe installatie.
Bij upgrade wordt je bestaande installatie overschreven....let wel,dit is dus geen nieuwe installatie,bepaalde dingen van je vorige windows zullen hier ook in blijven zitten!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan