WIndows 7 installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

edward001

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2007
Ik wil Windows 7 RC installeren op de pc, alleen heb ik een dvd gekregen, maar ik heb geen dvd drive in mijn pc. Nu las ik ergens dat je ook een image op een usb stick kon zetten en daar vanaf installeren. Alleen krijg ik het niet voor elkaar. Ik heb het via dit stukje gedaan:
Netbook-installatie

U kunt Windows 7 ook vanaf een usb-stick installeren. Een welkome nieuwigheid, vooral in een tijd waarin netbooks sterk aan populariteit winnen en het lang niet meer vanzelfsprekend is dat elk apparaat over een ingebouwde dvd-speler beschikt. Daarnaast biedt een usb-installatie een ander niet-onbelangrijk voordeel: het installatieproces verloopt vlotter dan bij een dvd-installatie.

Om Windows 7 succesvol vanaf een usb-stick te installeren, gebruikt u een ruimte usb2.0-stick (minstens 4 GB). Zorg ervoor dat de usb-stick gebruikmaakt van de FAT32-schijfindeling. Open Windows Verkenner en klik met rechts op het pictogram van de usb-stick. Kies Formatteren. Bij Bestandssysteem kiest u voor FAT32, waarna u de stick formatteert. Neem hierna het ISO-bestand van Windows 7 erbij. De inhoud hiervan moet immers terechtkomen op de usb-stick. Vervolgens opent u de Opdrachtregel van Windows (Start / Alle programma’s / Bureau-accesssoires / Opdrachtprompt). Op de opdrachtregel typt u Xcopy A:\ B:\ /e /f. Vervang de A:\ door de stationsletter van de dvd-speler en B:\ door de stationsletter van de usb-stick. Nadat de inhoud is gekopieerd, start u de computer opnieuw op en controleert u in het BIOS of het systeem is ingesteld om op te starten vanaf usb-stick. Plaats de stick en herstart uw pc. Vervolgens voert u de installatie uit zoals u ook een dvd-installatie uitvoert.
Bron: http://www.computertotaal.nl/web/Artikelpaginas/Cursus-artikel/Windows-7-installeren.htm
Ik heb met opdractpromp geprobeerd met Xcopy maar dat lukt niet. Hoe kan ik het alsnog via usb stick installeren?

Groeten,
Edward Hoekstra

Ik heb het geprobeerd om een iso te downloaden, maar die is niet meer beschikbaar. Ook met Diskpart in cmd lukt het niet, want ik krijg mijn usb stick niet te zien.

Groeten,
Edward Hoekstra

Bedankt voor je reactie. Ik heb nu de bestanden gewoon gekopieerd naar een usb stick en toen de setup handmatig gestart. Als de moest worden herstart, usb stick eruit en als de pc weer klaar was, usb stick er weer en de installatie ging weer verder. Tot nu werkt Windows 7 goed. Hopelijk blijft dat ook zo.

Groeten,
Edward Hoekstra

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan