windows 7 installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

fxrdg

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2009
Beste Allen,

Ik heb in mijn Acer Aspire 7720 een nieuwe harddisk geplaatst. Hoe krijg ik hier Windows 7 op geinstalleerd? Ik een identieke laptop waar Windows 7 op is geinstalleerd. Kan ik deze Windows 7 op een of andere manier kopieren naar mijn nieuwe harddisk? Ik heb geen installatie cd of iets dergelijks, kan het op een andere manier (bv bootable USB)?? Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groeten,
Ben

Wat je wil doen is hartstikke illegaal. Je mag je niet de inhoud van de harde schijf van de tweede computer naar je nieuwe harde schijf kopieëren, dus je mag niet de harde schijf kloonen.

je mag een licentie dus een windows maar 1x gebruiken
wat jij wilt gaat niet lukken

Je kan een systeem image maken van je windows zetten en deze backuppen op een externe hdd.
Dan kun je deze weer met een repair cd op een andere hdd plaatsen.

Maar je kan maar 1 van de windows gebruiken.

Nevermind.

Hoi,

als je achter 1 en dezelfde router zit met meerdere pc's kan je dezelfde windows gebruiken(weet niet of het mag),bij lukt het alleszins omdat
je uiteindelijk achter 1 ip adres zit

Gr. Jan

Ok, als je schrijft "identieke laptop" dan neem ik ook aan dat zowel de hardware als besturingssysteem & software identiek zijn. Het enige verschil dat overblijft is dan de Produkt IDentificatie op de CoA-sticker.

Dus, als zowel de Windows- als de Taal-versie op beide CoA's overeen komen, dan kan & mag je de ene schijf klonen naar de andere.
Maar: Er zijn hoe dan ook bepaalde verschillen in de hardware die tijdens Activatie geregistreerd worden, o.a. serienummers BIOS, Moederbord, Processor, Hardeschijf, etc... Microsoft noemt dat het Hardware Profiel.
Dat merkt Windows op de gekloonde computer, & dan krijg je 3 dagen om te heractiveren, plus "genade periode" van minder dan een dag. Hierdoor heb je even de tijd om alles te testen, stuurprogramma's te installeren & af te stellen, etc...

Als de gekloonde computer werkbaar is, dan ga je naar Start, Computer, RechterMuisKlik, Eigenschappen.
Rechtsonderaan klik je dan op Nieuwe produktcode invoeren, voer de ProdukIDentificatie op de CoA-sticker in, heractiveer.
Daarna kan je de Windows ook nog Valideren, & als Microsoft dan ook weer akkoord gaat, is je Windows helemaal legaal.

http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows/help/genuine/what-is-validation

Om te klonen kan je het beste zoiets als Acronis True Image Backup gebruiken, sommige hardeschijfproducenten zoals Seagate (Maxtor & Samsung), Western Digital leveren via de website een gratis volledige versie onder voorwaarde dat er een hardeschijf die zij geproduceerd hebben in het systeem aanwezig is. Anders kan je ook de 30 dagen proef-versie van Acronis installeren.

Nog een mogelijkheid: Je leent een w7 dvd bij buren,vrienden,collega's of wat mij betreft de koningin en doet daar met je key die onder op de laptop staat een instal van je w7.
Daarna drivers ophalen bij desbetreffende fabrikant.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan