Windows 7 ipv Ubuntu

Status
Niet open voor verdere reacties.

lupot

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2002
Ik heb hier een asus Eee PC met Ubuntu op geïnstalleerd. Nu zou ik daar via usb een W7 willen op plaatsen, de installatie start en gaat door tot op het moment dat ik een partitie moet kiezen, dan krijg ik de melding dat er geen partities zijn waar W7 kan op geïnstalleerd worden omdat er geen NTFS partities zijn.
Hoe krijg ik nu die harde schijf in NTFS?

Ja maar ik heb een boot CD gemaakt met W7 op maar het probleem is dat de partities niet in NTFS zijn. Hoe kan ik die nu in NTFS krijgen? Bestaat er iets om dat ook vanop usb te doen? Of om in Ubuntu een NTFS partitie aan te maken?

Laatst bewerkt:
Ja als hij de partitie laat zien in windows installer(dus van windows 7 installatie) kan je kiezen formattern.

Dat is net het probleem, de enige optie die aanklikbaar is, is verwijderen... voor de rest niks. Ik zoek dus een manier om gewoon die schijf op een andere manier te formatteren, als die er al is natuurlijk. :confused:

inderdaad, er is een optie verwijderen, heb dit al gedaan met een kleinere partitie, er staan er namelijk 3, en da zie ik dat die partitie gewoon leeggemaakt is, dus volledig beschikbaar is. Als ik dat echter met de partitie ga doen waar die ubuntu op staat zal ik niet meer in ubuntu kunnen opstarten, als ik dan de WT er niet op krijg heb ik helemaal geen besturingssysteem meer.

Download de live cd van ubuntu, brand de iso op een cd, boot van cd, oh ik bedoel: zet ubuntu op een usb'tje, boot van de usb, open schijfbeheer en formatteer de partitie naar NTFS.

Dus met een los partitioneer programma, Hiren's boot cd/ultimate boot cd bevat zo'n tool vast, een extra NTFS partitie aanmaken. En ja de boot cd's kunnen voor zover ik weet ook vanaf USB-stick draaien.

ik heb nu ubuntu live draaien, maar ik vind niet direct de optie schijfbeheer terug

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan