Windows 7 kan active directory niet benaderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

timo17

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2009
Ik heb vandaag windows server 2003 op een "oude" Intel pentium IV geinstalleerd. Dit omdat ik met een ICT opleiding bezig ben en graag eens wil experimenteren en misschien ook deze server voor mijn thuis netwerkje laat draaien. Nu is alleen het probleem dat ik na het installeren van de DNS server en Active directory, niet met windows 7 op mijn domein kan komen. ik krijg dan de volgende foutmelding (zie bijlage).

Weet iemand hoe ik dit moet oplossen, of ben ik misschien iets vergeten bij de active directory?

Greetzz,
Timo

Bijlagen

• Knipsel.PNG
    Knipsel.PNG
    39,2 KB · Weergaven: 61
Welke DNS server is er onder Windows 7 ingesteld? De 2003 server of die van je router?
Kun je de 2003 server wel op naam pingen?

Mijn instellingen worden gewoon opgevraagd aan de router omdat deze een ingebouwde DHCP server heeft. Dat kan het natuurlijk zijn.

Maar moet ik dan bij de instellingen van mijn internet adapter, in het DNS vakje bij voorkeur die van de router en bij alternatief die van de server invullen? Ik wil namelijk wel gewoon het internet behouden. En mijn server als DHCP server laten werken kan niet omdat ik dan 2 DHCP servers in een netwerk heb.

Greetzz,
Timo

p.s.
kan trouwens wel gewoon pingen

Laatst bewerkt:
Je eerste DNS moet naar de server verwijzen. De tweede eventueel naar de router maar als DNS op de server goed is ingesteld, heb je de DNS van de router niet meer nodig.

De router mag DHCP server blijven, dat is opzich geen probleem

Dankje!

Het werkt nu, ik kan nu gewoon op mijn account inloggen. De DNS was inderdaad het probleem. Ik heb wel voor de zekerheid de dns van mijn router bij alternatief ingevult. Alleen voor de zekerheid.

Bedankt!!

Greetzz,
Timo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan