Windows 7 kan geen parties formateren!?

Status
Niet open voor verdere reacties.

joeriwow

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2012
Berichten
14
Hallo,

2 maanden terug liep mijn computer vast in klikte hem uit en daarna deed mijn windows het niet meer (Kan gebeuren).
Nu wil ik windows opnieuw installeren, ik stop mijn cd erin heb in het BOOT menu Boot 1 op CD gezet.
Windows 7 CD start gewoon op en ik wil het instaleren maar ik moet parties maken....
IK maak een partie maar als ik op volgende klikt komt er te staan Bestanden Kopieren(0%)... en daar blijft hij op staan en daarna zegt hij dat hij niet kan formateren. ( Fout code 0x80070057)
Maar hoe kan dit? er staat soms ook iets dat ik in de bios deze cd moet laten accepteren maar dat kan volgens mij niet eens want ik heb alle opties bekeken.

Wie kan mij helpen!?


Mvgr, Joeri

p.s sorry voor spelfouten in schrijf dit op mijn mobiel :d

Owja ik heb dit geprobeerd met verschillende Install cd's en allemaal het zelfde, ik had dit probleem vroeger ook maar toen heeft iemand het voor mij opgelost maar ik weet niet meer wat ik moest doen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
is dit wel een installatiedvd ( en geen recoverydvd)?
 
Ja het is een installatie DvD,
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Live cd starten en daarmee de partitie verwijderen waar je (eigenlijk) nu op wilt installeren. [Je ging toch al formatteren, schreef je, dus ik neem aan dat nu niets meer op staat dat bewaard hoeft te blijven.]
Je zou bijv. de Gparted live-cd kunnen maken.
Dan dus met Gparted die partitie weggooien die je nu niet kunt formatteren. [Niet vergeten op Apply te klikken zodra je hebt aangegeven welke partitie weg mag.]

Let op: Ik praat alleen over verwijderen, dus een nieuwe partitie maken zou je tijdens de W7 installatie moeten doen. Ga dus niet nieuwe partities maken of formatteren in Gparted.

Tijs.
 
@Zoefff
Ja dat heb ik gekozen. maar als ik de partie verwijdert en een nieuwe maakt staat er weer dat hij niet kan formatteren (wat ik hier boven al schreef)

@dnties
Ik zou de iso gaan downloaden en op een cd zetten.
Maar in het WIN 7 setup kan ik wel parties verwijderen en opnieuw aanmaken maar met de net nieuwe partie die ik heb aangemaakt krijg ik het zelfde probleem dat hij niet kan formateren.

Misschien werkt jouw idee wel ik zou het gaan proberen :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En als je met advies van dnties aan de slag gaat?
 
Evt. kun je natuurlijk alsnog ook in Gparted de partitie weggooien en daarna weer een nieuwe voor in de plaats maken en die formatteren naar NTFS. Dan weet je in ieder geval zeker dát het kan (geen directe problemen met de harde schijf).

Ik blijf erbij dat ik nieuwe partities en het formatteren ervan liever via de setup van W7 laat doen, dus (als je bovenstaande test hebt gedaan) zou je kunnen kijken of je op de in Gparted gemaakte/geformatteerde partitie kunt installeren, maar lukt dat niet, dan weer kijken wat er gebeurt als je de partitie in Gparted weer verwijderd, zodat er 'niet-toebedeelde' ruimte onstaat op de harddisk om in de W7 installatie een partitie op te maken.

Tijs.
 
Ik heb de iso gedownload en gebrand met PowerISO op een cd maar als ik hem erin doet en me computer aanzet krijg ik een wit/grijs scherm met een knipperend wit laag streepje links boven in.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dus je hebt deze link gebruikt?
Probeer anders eens met imgburn (optie "Write image file to disc"), want met poweriso ben ik niet bekend.

EDIT: Ik neem aan dat starten vanaf de CD-speler als eerste is aangegeven in de BIOS of bij de opstart-opties, anders gaat de computer niet opstarten vanaf de CD.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb alles gedaan wat je zei, nu zegt hij Missing Operating System

EDIT: Ja ik heb CD als eerst in het Bios-boot menu gedaan..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik krijg gewoon het opstartmenu van de Linux-versie waar Gparted dan in gestart wordt. Krijg dus het idee dat óf je de verkeerde CD-speler als eerste hebt gezet (indien je meerdere hebt) óf de CD-speler is kapot/smerig.

Ik zou nog eens de W7 installatie-DVD erin doen en kijken of die wel gewoon opstart.
Werkt dat wel, en het is een gebrande W7 dvd, dan eens een zo'n zelfde, nieuwe dvd (dus uit hetzelfde doosje of spindel) gebruiken om (met imgburn) de .iso te branden (mét verificatie) en dan nog eens te testen.

Tijs.
 
Win 7 CD werkt gewoon prima, en ik gebruik precies dezelfde merk/cd voor Gparted. (Platinum)
Ik heb het gevoel dat er nog windows opstaat en ik die niet kan wegkrijgen..

In ieder geval ik heb dit als ik windows wil instaleren op een niet nieuw gemaakte partie :
Kan windows niet op deze schijf installeren. De hardware van deze computer ondersteunt mogelijk het opstarten in deze schijf niet zorg ervoor dat de schijfcontroller is ingeschakeld in het BIOS-Menu van de computer

EDIT: Op internet staat iets dat je AHCI mode moet activeren in de BIOS maar dat kan ik echt nergens vinden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bij mij werkt Gparted Live cd prima. Overigens kun je ook andere Live cd's proberen, zoals Hiren's boot cd (bij opstarten van de cd/dvd "Linux based rescue enviroment" kiezen met de pijltjestoetsen en dan Enter; in het opties-menu ook weer gewoon Enter).
In het gestarte Linux dan dubbelklikken op Partition Editor op het bureaublad.

Verder heb ik geen tips.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan