Windows 7, kan geen verbinding maken met extern bureaublad

Status
Niet open voor verdere reacties.

maaroen

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2009
Hey allemaal,

Ik probeer vanaf mijn laptop verbinding te maken met mijn desktop via de verbinding maken met extern bureaublad optie van windows 7.

Dit wil alleen niet lukken, het werkte eerst wel vanaf de desktop naar de laptop an mijn zusje.

Ik zit me mijn laptop op het draadloze netwerk en mijn desktop op draadloos en op draad (wireless en wired is dus verbonden) alleen als ik wil verbinden zegt hij dat het niet kan en geeft vervolgens 3 redenen die kan je hier onder in een screenshot zien kan niet verbinden met extern bureaublad.jpg

je ziet dat de desktop (JEROEN-PC) is aangesloten met kabel en wireless, ik dacht dat dat het probleem zou kunnen zijn, dus heb ik de kabel er uit gehaalt en zag je alleen maar de draadloze verbinding. Dit hielp ook niet.

Verder mis ik bij Systeem Eigeschappen ook onder de hulp op afstand tab een sectie die remote desktop zou moeten heten. Deze mis ik op Beide pc's mijn systeemeigenschappen zonder remote desktop.png

Op dit screenshot zie je mijn syteemeigenschappen zonder de remote desktop optie

Hier is een screenshot met deze optie (hij is wel in het engels)
systeemeigenschappen met remote desktop.png

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen en dus weer verbinding kan maken met het bureaublad van mijn desktop?

Alvast bedankt,

Jeroen

Ik kan me niet voorstellen dat het ooit gewerkt heeft (ténzij je een ander besturingssysteem hebt geïnstalleerd op je desktop, ondertussen):
Toegang via Extern Bureaublad is alleen beschikbaar in de Serverprodukten van Microsoft én in Windows versies die niet Starter zijn of Home (Premium).

Het is dus alleen beschikbaar in XP Professional, Vista Business en Ultimate en in Windows 7 Profesional, Business en Ultimate.

Ik vermoed dat dáár het probleem zit: Het zit helemaal niet in jouw versie van Windows.

Tijs.

Ik heb een andere versie van win7 op mijn desktop gezet,

daar zou het inderdaad aan kunnen liggen,

Bedankt Tijs, ik ga dit verder uitzoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan