Windows 7 kan geen verbinding maken met externe netwerk harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

riccardodeboef

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2002
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
Office 365
Hallo,

ik heb zojuist Windows 7 geinstalleerd op mijn Acer laptop. Alles draait prima. Ik krijg alleen geen verbinding met mijn externe netwerk harde schijf.

Ik heb de laptop dezelfde werkgroepnaam gegeven als mijn andere computers (die wel verbinding hebben met de externe harde schijf). Wanneer ik in Verkenner op "netwerk" klik zie ik de externe harde schijf wel staan (in mijn geval heet die: \\deboef 500).

Wanneer ik in verkenner op de harde schijf dubbelklik krijg ik de volgende melding:

"\\deboef500 is niet toegankelijk. U heeft mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact op met de beheerder van de server om te weten of u toegangsmachtigingen hebt. Netwerkfout (1208)"

Heeft iemand een idee hoe ik dit moet oplossen?

ALvast bedankt voor de moeite

Laatst bewerkt:
configuratie scherm/ netwerk/ en toevoegenen aan huisnetwerk?

Laatst bewerkt:
Hoi !

Exact: Start - configguratiescherm - apparaten en printers - een apparaat toevoegen.

Daarna lees je bijgaande link en zorg dat er:" take ownership" onder je rechtwermuisknop komt te staan.

Nu rechtsklikken op het toegevoegde apparaat, en op " take ownership" trommelen.

Greetz,

Harry.

Ook ik heb telkens dezelfde foutmelding. Net ook het hierbovengenoemde geprobeerd, maar volgens mij is dat meer om het aparaat te herkennen (dat doet hij wel)..

Iemand nog suggesties?

Ik ben er (voor mijn probleem) al achter. In mijn geval was de firmware van de netwerkschijf nog niet geschikt om te draaien op Windows 7. Ik heb vorige week op de site gekeken van de softwareleverancier en nu hadden zij firmware die geschikt was voor Windows 7. Ik heb via een andere computer (niet zijnde Windows 7) verbinding gemaakt met de externe netwerkschijf. Hier heb ik de nieuwste firmware geinstalleerd. Vervolgens kon ik even later eenvoudig verbinding leggen met Windows 7.

Het is volgens mij dus even afwachten dat de softwareleverancier de nieuwste firmware beschikbaar stelt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan