Windows 7, kan het 64 bit aan?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

QStyleZz

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2015
Hallo,

Een paar dagen geleden heb ik van Windows 7 32 bit geupgrade naar Windows 8.1 32 bit. Ik heb ontdekt dat het niet echt een goeie besturingssysteem is. Ik heb even gekeken bij Computer -> Rechtermuisklik -> Eigenschappen en heb gevonden: System type 32 bit, x64 based processor. Ik heb 3GB ram.

- Is het nu dus mogelijk een 64 bit besturingssysteem te installeren? Het liefts Windows 7 64 bit.
- Als ik Windows 7 64 bit heb, gaat mijn computer dan sneller dan normaal?
- Is het een probleem als ik Windows 7 64 bit met 3GB ram heb? Gaat mijn computer dan nog steeds sneller ofzo?

Alvast bedankt voor de antwoorden!

Nope, W8 is iets sneller dan W7 maar maakt nit uit of het 32 0f 64 bits is voor de snelheid, met 64 bits kun je wel meer geheugen plaatsen en indien je veel last hebt van swappen naar de harde schijf dan is het wel aan te raden.
En waarom is 8.1 niet goed?

Nope, W8 is iets sneller dan W7 maar maakt nit uit of het 32 0f 64 bits is voor de snelheid, met 64 bits kun je wel meer geheugen plaatsen en indien je veel last hebt van swappen naar de harde schijf dan is het wel aan te raden.
En waarom is 8.1 niet goed?

Gewoon het is een klein beetje onduidelijk :P.

Dus:
[Snelheid]
Windows 7 32 bit VS Windows 7 64 bit = Windows 7 64 bit sneller.
Windows 8.1 32 bit VS Windows 8.1 64 bit = Windows 8.1 64 bit sneller.
Windows 7 64 bit VS Windows 8.1 64 bit = Windows 8.1 64 bit sneller.

Of niet?

Gaat het werken als ik Windows 7 64 bit met 3GB ram installeer?

Laatst bewerkt door een moderator:
Kort gezegd, het maakt allemaal geen bal uit....

Indien je de harde schijf hoort swappen, meer geheugen en een 64 bits OS gebruiken.

Dat is dus al 2 keer uitgelegd in de antwoorden. 64-bit is niet sneller en kan enkel meer geheugen adresseren. Dat voordeel ga je pas merken boven de 3,5 GB aan geheugen. Aangezien je maar 3GB hebt ga je er dus niks van merken. Anders dan het feit dat er nu 64-bit bij de systeemeigenschappen staat en er een map "c:\program files (x86)\" bij komt.

Dat is dus al 2 keer uitgelegd in de antwoorden. 64-bit is niet sneller en kan enkel meer geheugen adresseren. Dat voordeel ga je pas merken boven de 3,5 GB aan geheugen. Aangezien je maar 3GB hebt ga je er dus niks van merken. Anders dan het feit dat er nu 64-bit bij de systeemeigenschappen staat en er een map "c:\program files (x86)\" bij komt.

oh, als je nu bijvoorbeeld een spel als gta san andreas speelt, kan dat dan wel weer wat sneller worden ofzo?

Kort gezegd, het maakt allemaal geen bal uit....

Indien je de harde schijf hoort swappen, meer geheugen en een 64 bits OS gebruiken.

ja ga ik doen :P lol ik speel samp en wil een soort van kunnen frapsen en sommige vehicle mods gebruiken maar mn computer is niet bepaald de beste lol
denk je dat als ik 64 bit windows 7 heb dat er een boost in komt ofzo? alleen in de game, voor de rest niets

Welkom QStyleZz,

Ik heb de laatste berichten samengevoegd van je. Je kan, indien er nog niemand gereageerd heeft, de knop "bericht aanpassen" gebruiken om aanvullende info toe te voegen. Zo heb je de info in 1 bericht bij elkaar staan ipv meerdere berichten achter elkaar van jezelf.

Succes met je vraag :)

Denk dat je je ideeën even door moet spoelen, een goede processor en videokaart heb je nodig om een beetje te kunnen gamen...........

dan ken je gta sa niet lol met een pc van 1998 kan je het spel spelen lmaooo

Windows 32bit of 64 bit zal daar geen verschil in maken je ram processor en videokaart hebben misschien een upgrade nodig

Ofwel ligt het aan jou internetverbinding is die stabiel en snel genoeg?

Bedankt voor het reageren iedereen! Ik heb windows 8.1 64 bit gedownload, niet echt verschil maarja.

dit kan op slot.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan