Windows 7 kan niet meer gestart worde

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jknl93

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2011
Ik heb een asus laptop voor school waar 2 hardeschijven inzitten. Deze laptop werd geleverd met windows 7. Toen ik vorig jaar legaal en gratis naar windows 8 kon upgrade heb ik dat gedaan. Echter is de c schijf af en toe traag. Daarom heb ik windows 7 op de andere schijf opnieuw geinstalleerd voor me games en dergelijke. Nu ben ik op stage en moest ik ubuntu instaleren , wat prima is gelukt op me c schijf. En als ik nu de laptop start krijg ik een mooi ubuntu scherm dat mij laat kiezen tussen ubuntu of widows. Zodra ik windows selecteer krijg ik het zwarte scherm waar je kan kiezen welke windows versie je wilt starten. Als ik dan vervolgens windows 7 kies krijg ik een error. Die luidt als volgt. Windows 7 kan niet worden gestart door mogelijk software of hardware veranderingen. Weet iemand of dit probleem te verhelpen is. Zonder dat mijn ubuntu installatie en settings worden weggehaald.
Greetz j

Er vanuit gaande dat je nog geen UEFI computer hebt, kun je dit proberen:
(Dus niet doen MET UEFI-BIOS)
1. start de PC vanaf de Windows 7 installatieschijf
2. kies voor opstartherstel en voer dat uit
3. herstart de PC en start Windows 7
4. download de non-commercial versie http://neosmart.net/EasyBCD/
5. installeer EasyBcd
6. start EasyBcd
7. klik op BCD Deployment
8. bij "MBR Configuration Options" moet je "Install the Windows Vista/7 bootloader to the MBR" selecteren
9. klik op "Write MBR"
10. opnieuw opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan