Windows 7 kan niet worden geupdate naar W10

Status
Niet open voor verdere reacties.

corvette016

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2004
Goedenavond allemaal,

Ik probeerde om met een bootable usb, windows 10 op de laptop te zetten maar dan krijg ik onderstaande foutmelding
''door het systeem gereserveerde partitie kan niet worden bijgewerkt''
Nu heb ik alle andere topics over dit probleem gelezen en het lijkt er op dat het probleem is dat mijn partitie D te weinig geheugen heeft. De partitie is 100mb en ik heb 5 mb vrij.
Ik heb mini tool partition gedownload en geprobeerd om de partitie te extenden, maar als ik op apply druk om de partitie te vergroten krijg ik de foutmelding dat mijn partitie C in gebruik is en als ik de pc opnieuw opstart en alles afsluit doet hij het nog steeds niet.

Ook heb ik geprobeerd om via schijfbeheer partitie C kleiner te maken en met de niet toegewezen ruimte partitie D te vergroten, maar dan krijg ik dezelfde foutmelding.

In het kort:
Ik wil W7 updaten naar W10, maar krijg foutmelding ''door het systeem gereserveerde partitie kan niet worden bijgewerkt''

Weet iemand hoe ik partitie D kan extenden

Alvast bedankt!

Upgraden doe je vanuit windows zelf en soms dien je de 100MB partitie te vergroten maar dat moet nog blijken.

bedankt voor je reactie. Ik ben nu ongeveer 4 uur bezig om de partitie te vergroten, maar het lukt niet

1.JPG

Laatst bewerkt door een moderator:
Beste Corvette016

Het is vrijwel normaal dat je je C-schijf niet kunt vergroten want zoals hierboven staat is hij in gebruik. Probeer eens met Gparted (Op usb zetten en een booten). Ik raad je wel aan voor eerst een backup te maken van al je nodige bestanden. Voor het geval er iets misloopt.

Gewoon restart now gebruiken, wordt er opnieuw opgestart en de aanpassingen gedaan, afblijven tot hij tot in windows is opgestart.

Nogmaals bedankt voor je reactie, maar die optie heb ik al geprobeerd en die werkt niet, omdat waarschijnlijk de partitie in gebruik is door windows.

Zo werkt het altijd, na A en na de reboot gaat hij de boel aanpassen en is de schijf niet gebruik door windows.
Wel uniek dat het bij jou niet wil.....

Goedenavond allemaal,

Graag wil ik u allemaal bedanken voor het meedenken om een oplossing te vinden voor mijn probleem.
Bij deze wil ik u allen laten weten dat ik het probleem heb opgelost door gewoon maar te accepteren dat het niet ging lukken om een update te doen, dus ik ben maar gewoon gegaan voor een schone installatie.

Bedankt voor alle reacties!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan