Windows 7 kerkent een interne schijf niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

jdbeste1

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2008
Berichten
51
Hallo, ik heb gisteren op mijn XP computer windows 7 via een dual boot geinstalleerd.
Dat is ook gelukt alleen vond ik het al raar dat ik in het begin bij de vraag welke partitie ik moest aangeven niet alles daarbij zag staan.Nu is het dus zo dat er 1 van de 2 schijven die in mijn PC zitten niet herkend is.Ik weet alleen dat het 2 verschillende schijven zijn waarvan 1 met een grote platte aansluiting waarin de brede veeladerige kabel gaat (IDE?) en de andere schijf is uitgevoerd met een kleinere zwarte stekkeraansluiting die rechtstreek weer op het moederbord geprikt zit.In XP wordt alles normaal herkend en alle partities zijn daar ook in NFTS geformateerd. Nu kan ik dus bepaalde bestanden niet in W7 benaderen wat ik wel graag zou willen.Ook bij apparaatbeheer zie ik maar 1 schijf staan.Wie weet hoe ik dit kan oplossen? Ik wil graag met Windows 7 aan de slag maar dan wel compleet.

Alvast bedankt,

Jan :thumb:
 
Je zegt dat XP alles kan zien. Even logisch nagedacht, zul je dus moeten gaan kijken wat je wél hebt in Apparaatbeheer van XP en wat je in Apparaatbeheer van W7 níet hebt.

Check op IDE/ATAPI controllers en SCSI/Raid controllers. Kijk hoeveel je er daarvan ziet in XP (schrijf de namen ook even op) en hoeveel je daarvan in W7 ziet.
Wat je in W7 mist t.o.v. XP (zal een geel uitroepteken bij staan, van 'half' herkend), daar zul je een driver voor moeten gaan downloaden.
Vind je geen W7 driver, dan zouden Vista drivers ook moeten werken.
Let hierbij op dat (afhankelijk van de versie W7 die je draait: 32-bits versie of 64-bits versie) je ook 32-bits of 64-bits drivers moet downloaden.

Begrijp uit bovenstaand verhaal dat als je bij de installatie van W7 de juiste extra harddisk-controller drivers bij de hand had gehad én geladen tijdens de installatie, je álle keuzes m.b.t. de schijven zou hebben gehad.

Succes,

Tijs.
 
Windows 7 herkent schijf niet

Tijs,

Wederom grote klasse, het probleem is opgelost. Ik zie nu alle schijven weer.

De boosdoener was een ITE IT8212 ATA Raid Controller

Die heb ik dus even op google erbij gezocht en voila.......

Ik zal het probleem ook zo meteen als opgelost afmelden.

Bedankt voor je hulp

Jan :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan