Windows 7 kwijt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gilmour

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2009
Mijn ouders hebben vorig jaar een Acer computer ge
kocht met W7. Een paar weken geleden hebben ze de pc voor reparatie teruggebracht naar de winkel. Het bleek dat de harddisk kapot was en die gratis vervangen ivm garantie. Alleen nu zijn ze alles kwijt er is geen backup. Ze hebben wel een originle code van w7 maar hoe komen we aan een w7 versie zonder deze opnieuw te kopen?

Hoi...

Je zou bijv bij iemand een w7 dvd(zelfde versie) kunnen lenen.Daarmee en de eigen key een installatie doen.
Op zich niet zo netjes van winkel want die zouden toch moeten weten dat er waarschijnlijk een recovery op de schijf staat.(tenzij buiten garantie gemaakt)

Laatst bewerkt:
Die recovery heb je niks aan als de harddisk fysiek stuk is.

Nee..dat weet ik maar de winkel had er wellicht voor een alternatief kunnen zorgen.

Ligt eraan waarvoor hij voor reparatie weg is gegaan :)
Misschien heeft de winkel er "blind" een ander HD in geplaatst zonder uberhaupt te denken aan wat data van de oude te halen.

(Uiteraard mits het nog mogenlijk op te starten of iets dergelijks)
Een windows versie kun je downloaden. Of even met microsoft contact opnemen en het verhaal uitleggen)
http://www.microsoft.com/netherlands/msnederland/contact/contactgegevens.aspx

Nee..dat weet ik maar de winkel had er wellicht voor een alternatief kunnen zorgen.

Dat was inderdaad wel netjes geweest, mist ze daartoe in de gelegenheid zijn.

Ik bedoel het niet rot hoor maar ik begrijp niet dat er tegenwoordig nog steeds mensen zijn die hun bestanden niet op een Backup zetten. Hetzij op een externe HDD of een aparte partitie. Het is zo simpel en je bespaart zoveel ellende.....
Ik blijf het tegenkomen in mijn omgeving helaas !

Begrijp ik ook goed dat de winkel niet eens W7 terug heeft gezet ook!!??

Laatst bewerkt:
Het gebeurt inderdaad nog erg vaak helaas. Ook het aanmaken van een recovery schijf is een stap die gewoon wordt overgeslagen bij het in gebruik nemen van een nieuwe laptop.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan