Windows 7 laden desktop duurt erg lang wat te doen

Status
Niet open voor verdere reacties.

damnsharp

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 jan 2012
Ik heb een pc waarop het laden van het bureaublad lang duurt (minuut of 5) voordat ik eindelijk kan beginnen.
Lampje harddisk brand bijna constant.
Met de taskmanager zie langzaam de processen verschijnen.
Wat is een goede manier om erachter te komen wat het probleem is? Bijvoorbeeld met een stappenplan wat te doen of is er goede software voor?
Anvir Task Manager heb ik er ook bij gepakt maar kom er daar ook niet mee uit.

De pc start best snel op totdat het login scherm zichtbaar is.

Bedankt!!

@lange pier, logisch maar nog niet gedaan :o Ga ik doen!
Andere tips altijd welkom. Zou graag willen weten hoe ik zie welk programma zo druk bezig is met de harddisk.

Hoi hoi damnsharp

Volgens mij jij zoiets vraagt ...toch ?? ==>> KLIK HIER ! <<-- ik ken die app. ook niet ! maar toevallig kwam ik net tegen ...:d

En hier nog par mooie tips voor zoiets ... KLIK !
Deze gebruik ik zelf ==> KIJK

Laatst bewerkt:
Je kan ook met dit programma proberen te achterhalen wat de pc zoal op de achtergrond aan het doen is.
Verder kan je kijken wat er allemaal voor nutteloze zaken worden mee gestart in de msconfig.
Verder kan je nog diep scannen op malware.

Hey wat een goede tips allemaal zeg! Thanks @jackall dat is een leuk programma en zou nog beter zijn als je kon sorteren in welk proces het meeste HD tijd gebruikt.
@ROYONIX nirsoft... natuurlijk die had ik moeten checken. Andere ken ik niet maar ga ik ook bekijken.

Nou, kan lekker ermee aan de slag :thumb: :D

Programma 1 en 3 kan je niks mee in dit geval.
Programma 2 wellicht.

De meeste tooltjes zijn handig voor als de pc "al draait".
Ik zoek nog iets wat na inloggen bijhoudt welke programma's/processen tijd/harddisk in gebruik nemen.
Ik zal in ieder geval met msconfig ook aan de slag moeten zie ik wel en de niet-microsoft services uitzetten en dan stapje voor stapje aanzetten, is wel een flinke klus.

Wederom bedankt voor meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan